A Devil May Cry 2 egy akciójáték, amelyet a Capcom adott ki 2003-ban, kizárólag PlayStation 2-re. A játék a Devil May Cry és a Devil May Cry: The Animated Series eseményei után játszódik . Számos kritika érte a fejlesztési döntések miatt, amelyek jelentősen eltértek elődjétől; ezek között a döntések között szerepelt a csökkentett nehézség.
A modern időkben játszódik, a kitalált Vie de Marli szigeten , a történet középpontjában Dante és Lucia áll, akik azért küzdenek, hogy megakadályozzák egy Arius nevű baljós üzletembert Argosax démon felnevelésében és a legfőbb hatalom megszerzésében. A történetet elsősorban a játék motorja és számos előre renderelt teljes mozgású videó segítségével vágójelenetek keveréke meséli el.
Az eredeti Devil May Cry sikere ellenére a folytatást nem Hideki Kamiya vagy a Capcom Production Studio 4 készítette. Kamiya csapata először a Devil May Cry észak-amerikai és európai lokalizációja során kapott értesítést a folytatásról, ami nagyon meglepte Kamiyát. A játék megjelenése óta Kamiya csalódottságának adott hangot amiatt, hogy a Capcom felettesei nem kérték fel a Devil May Cry 2 rendezésére .
Ehelyett a folytatást egy másik produkciós stúdió kapta meg a Capcomon belül. Tsuyoshi Tanaka producer szerint a tervezés célja az volt, hogy a Devil May Cry 2 nagyobb legyen, mint elődje; Tanaka becslése szerint a játék környezete körülbelül kilencszer akkora, mint az első. A rejtvényekre helyezett hangsúlyt is lekicsinyítették, a kamerarendszert átalakították, hogy jobb akciójeleneteket tegyenek lehetővé. Az első játékhoz képest bekövetkezett változásokat a fejlesztőcsapat által kiosztott felmérések befolyásolták, lehetővé téve számukra, hogy kijavítsák azokat a területeket, amelyeket a megkérdezettek gyengének találtak. Lucia hozzáadása játszható karakterként válasz volt a játékosok panaszaira, miszerint Trish nem játszható az első Devil May Cry- ben .
Eredetileg a játéknak New Yorkban kellett volna játszódnia, de a szeptember 11-i terrortámadás után ezt az ötletet elvetették.
A Devil May Cry 2 egy akciójáték, amelyben a játékos Dantét vagy Luciát vezeti végig városi környezetben, és rengeteg démonnal küzd meg gyors iramú harcban. Maga a játék meghatározott célokat tartalmazó küldetésekből áll a játék területén. A játékos teljesítményét az egyes küldetésekben D-től S-ig rangsorolják a küldetés teljesítéséhez szükséges idő, az összegyűjtött Red Orbs mennyisége , a harcok során megjelenített általános „stílus”, a tárgyhasználat és az elszenvedett sebzés alapján. A játékmenet többi részével ellentétben a játékban használt stílusbírálati rendszer a legszigorúbb a játékos teljesítményének megítélésében.
Maga a harc azon a stíluson alapul, amelyet a játékos harc közben mutat. A játékos stílusának értékelése javul, ha folyamatosan üti az ellenséget, miközben elkerüli a sebzést. Ez a "Ne aggódj", a "Gyerünk!", "Bingó", "Készen állsz?" és csúcspontja a "Show Time!!". Ha a karakter sebzést szenved, a Stílusmérő visszalép a "Ne aggódj"-ra.
A játék harcvezérlői észrevehetően eltérnek az első játékétól. A közelharci fegyverkombók azon alapulnak, hogy az analóg botot a támadógombbal együtt kell megnyomni, nem pedig a támadógomb megnyomásának időzítésén. A sorozat újdonsága egy kitérő gomb, amellyel Dante vagy Lucia gurulhat, kikerülheti az ellenséges támadásokat, vagy falakon futhat. Egy másik újdonság a fegyvercsere gomb, amely lehetővé teszi a játékos számára, hogy a leltár képernyőre való váltás nélkül lépkedjen a távolsági fegyverek között.
A játék rejtvényfejtő és felfedező elemeket is tartalmaz. A játék során a játékos megvizsgálja a környezetét, hogy tárgyakat és gömböket találjon. A vörös gömbök fegyverek fejlesztésére vagy tárgyak vásárlására szolgálnak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy helyreállítsák sérült egészségüket, vagy akár azonnali életre keljenek, ha egy ellenséges támadás megölné őket.
Az Ördögkioldó képesség lehetővé teszi, hogy Dante és Lucia démoni formává alakuljanak át. Ez feloldja a speciális Devil Trigger-only támadásokat, valamint lehetővé teszi Dante és Lucia számára, hogy kiaknázzák amulettjeik erejét , ami szintén egy újdonság a sorozatban. Egyedülálló ebben a játékban a Majin Form – az Ördög Trigger továbbfejlesztett formája –, amely Dante rendelkezésére áll, amikor alacsony az egészségi állapota.
VIDEO