A Fable II egy 2008 -as akció-szerepjáték, nyílt világú videojáték , amelyet a Lionhead Studios fejlesztett ki és a Microsoft Game Studios adott ki Xbox 360 -ra . A játék a Fable játéksorozat második része , és a 2004-es Fable folytatása . A történet Albion kitalált földjén játszódik, 500 évvel az első játék után. A játékosok egy fiatal hős szerepét öltik magukra, akinek az a sorsa, hogy megállítson egy korábbi uralkodót, akiből őrült lett, hogy elpusztítsa a világot. A játékban számos prominens színész szerepel, akik a játék főbb karaktereit alakítják, köztük Zoë Wanamakert , Ron Glasst .és Stephen Fry . A játék környezete a történelmi késő gyarmati korszakból merít ihletet az építészet, a társadalmi minőség és az alapvető lőfegyverek, például a tűzköves pisztolyok tekintetében.
A játék számos fejlesztést hajtott végre elődjéhez képest, frissítette a meglévő játékmenetet, és nagyobb helyszíneket kínált a felfedezésre. A fő történet mellett a játékosok több mellékküldetésben és megismételhető munkában is részt vehetnek, hogy pénzt és jutalmakat szerezzenek, ingatlanbirodalmat építsenek fel, és személyre szabják karakterüket különféle ruhadarabokkal, frizurákkal, tetoválásokkal és sminkkel. A játékosok dönthetnek arról is, hogyan viselkednek, és ennek eredményeként befolyásolják karaktereik erkölcsét és megjelenését. A játék újdonságai között szerepelt a választás lehetősége a férfi vagy női karakter között, egy gyorsutazó rendszer és egy kutyatárs, aki képes észlelni a kincseket, és figyelmezteti a játékost a közeli ellenségekre.
A Fable II 2008 októberében jelent meg, és a kritikusok elismerését vívta ki, sokan az eredetihez való ragaszkodásra hivatkoztak, miközben dicsérték a játékrendszert újradefiniáló változtatásokat. A játék később két letölthető tartalomcsomagot kapott – amelyek új helyszíneket, tárgyakat és küldetéseket mutattak be –, amelyeket a fő játékkal egy összeállításban adtak ki Fable II: Az év játéka címmel 2009 szeptemberében. A játék kereskedelmi sikert aratott, megjelenése után a legkelendőbb cím Xbox 360-on. 2010-ben jelent meg a folytatás, a Fable III .
A Fable II világa teljesen dinamikus, interaktív és többnyire ingyenes barangolás, nincs meghatározott küldetési út. Mivel a játék egy hős élete során játszódik, sok minden megváltozhat; Molyneux példát hozott egy kereskedelmi táborra, amelyet a játékos vagy segíthet, vagy elpusztít. Az ilyen táborokban való kereskedés növelné a profitjukat, és egy kisváros nőne körülöttük.
Ezenkívül a világon minden hozzáférhető ingatlan (amibe a játékos beléphet) megvásárolható (kivéve a Tattered Spire-t), és egyedi épületek birtoklása további küldetéseket nyithat meg. Az otthonok vásárlása és bérlése mellett üzletek és standok is megvásárolhatók. Ezek a vállalkozások 5 percenként termelnek bevételt a játékosnak, attól függően, hogy az üzlet minősége, a város gazdasági szintje, illetve a bolttulajdonos véleménye a játékosról (egy jó véleménnyel rendelkező boltos keményebben dolgozik), és a a játékos által meghatározott bérleti vagy áruárak; ez akkor is megtörténik, ha az Xbox 360 ki van kapcsolva. A bérleti díj is felhalmozódik 5 percenként. Továbbá, ha a játékos felkeresi a saját üzleteit, az áruk minősége javul, és az üzlet minősége is javul. A játékosok be tudják rendezni a házakat az eladásra kínált bútorokkal és egyéb tárgyakkal. Ezen túlmenően ingatlanvásárlásért címeket adományoznak; ha valaki megvásárolna minden épületet és telket egy városban, ő lehet a város polgármestere; több föld birtoklása magasabb rangokhoz vezet, mint például a király/királynő, és végül Albion egész földjének császára. A játékosok tisztábbakká válhatnak, ha alacsony árakat és bérleti díjakat határoznak meg, vagy korruptabbá válhatnak, ha növelik azokat.
A Fable II környezetében olyan ágakkal és levelekkel rendelkező fák találhatók, amelyek saját fizikájuk szerint egyedileg animáltak, és mindegyik fának nagyjából 120 000 levele van. Albionban is körülbelül 15 millió mák található. [5] A játékban vannak interaktív és nem interaktív jelenetek is. [6] A Lionhead Studios szerint a nem interaktív jelenetek kevesebb mint öt percnyi játékidőt fogyasztanak.
A teljesen interaktív vágójelenetekben a játékos használhatja kifejezéseit a párbeszéd során, vagy akár el is menekülhet a helyszínről, így kihagyva azt; ezt követően a játékos visszatérhet a jelenet helyszínére, hogy újrakezdhesse. Ha a játékos megszökik egy olyan jelenet elől, amely fontos információkat tartalmaz, a karakter várja a játékos visszatérését.
A játékos társa egy kutya, amellyel a játékos gyerekként barátkozik. Ez a kutya szinte végig követi a játékost a játék során. A kutya trükköket tanulhat, ellenségekkel harcolhat, kincseket találhat, és utat mutathat a küldetés céljaihoz (ha szükséges, bár ez ritka; általában a játékost egy csillogó arany "zsemlemorzsa" nyomvonalon keresztül vezetik a célokhoz). Segíthet harci helyzetekben is, ha megtámadja a leütött ellenségeket. A kutyát nem lehet megölni, de megsérülhet és hatástalanná válhat, és a játékosnak meg kell gyógyítania.
VIDEO