Az "Alone in the Dark 4: The New Nightmare" egy meghatározó túlélőhorror videojáték, amely 2001-ben jelent meg PC-re. Ez a cím a népszerű Alone in the Dark sorozat negyedik része, és egyben egyfajta rebootja is volt, új alapokra helyezve a franchise-t.
Kiadó és fejlesztők:
A játékot a francia Infogrames (később Atari) adta ki, míg a fejlesztésért a Darkworks stúdió felelt. A PC-s és PlayStation 2-es verzió portolásában a Spiral Studios is részt vett.
Az "Alone in the Dark: The New Nightmare" egyik fő erénye a sötét, nyomasztó atmoszférája, amelyet a fény és árnyék játékának mesteri alkalmazásával értek el. A játék részletgazdag és realisztikus környezeteket kínált, amelyek nagyban hozzájárultak a feszültséghez. Kiemelkedő volt a kettős főszereplő rendszer, Edward Carnby és Aline Cedrac, akiknek történetei párhuzamosan futottak, és kölcsönösen hatottak egymásra, így a játékos két eltérő perspektívából élhette át az eseményeket. A Lovecrafti ihletésű történet és a jól megírt párbeszédek, valamint a rádióbeszélgetések további mélységet adtak a narratívának.
Játékmenet:
A játékmenet klasszikus túlélőhorror elemekre épült, hasonlóan az akkori Resident Evil sorozathoz. A játékos fix kameraállásokkal irányította a karaktereket, miközözben rejtvényeket oldott meg, kulcsokat keresett, és szörnyekkel harcolt. A harcban a fény kulcsszerepet játszott, mivel sok ellenfél érzékeny volt a fényre. Így a zseblámpa nem csupán a látást segítette, hanem bizonyos lények elriasztására vagy legyőzésére is használható volt, például magnézium lövedékekkel vagy foszfor gránátokkal kombinálva. A felderítés és az item management is fontos része volt a játékmenetnek, a játékosnak gyakran kellett a környezetben elrejtett tárgyakat megtalálnia a továbbjutáshoz.
Történet:
A "The New Nightmare" története 2001. október 31-én veszi kezdetét. Edward Carnby, a paranormális nyomozó legjobb barátját és társát, Charles Fiske-t holtan találják az amerikai Massachusetts partjai előtt elhelyezkedő titokzatos Árnyék-sziget (Shadow Island) közelében. Carnby nyomozása során Frederick Johnsonhoz jut el, aki elárulja, hogy Fiske három ősi táblát keresett, melyek birtokában hihetetlen és veszélyes erők szabadulhatnak el. Johnson arra kéri Carnby-t, hogy folytassa Fiske munkáját és szerezze vissza a táblákat. Carnby elfogadja a megbízást, és céljául tűzi ki Fiske gyilkosának felkutatását. Ehhez Aline Cedrac, egy intelligens, fiatal egyetemi professzor csatlakozik hozzá, aki szintén a táblákat keresi, és reménykedik, hogy többet megtudhat feltehetően apjáról, Obed Morton professzorról. A szigetre tartó repülőútjuk során egy ismeretlen lény támadja meg őket, aminek következtében ejtőernyővel kiugranak a gépből, de elszakadnak egymástól. Carnby az erdőben landol egy kastély közelében, míg Aline a kastély tetején ér földet. A játék során mindketten sötét teremtményekkel, úgynevezett Árnyék Lényekkel szembesülnek, melyekről kiderül, hogy egy hatalmas, földalatti világból, a Sötétség Világából származó szilícium alapú, hüllőszerű életformák, és az Árnyék-sziget számos portál egyikét rejti ehhez az alvilághoz. A történet során egy ősi összeesküvést és sötét titkokat kell leleplezniük, miközben a Sötétség Világa fenyegeti a fény világát.