Az Alone in the Dark: The New Nightmare , más néven Alone in the Dark 4 , az Alone in the Dark túlélőhorror videojáték- sorozatnegyedik része és első újraindítása, amelyet a Darkworks fejlesztett és az Infogrames Entertainment, SA adott ki . A játékot 2001-ben adták ki több platformon, köztük a Microsoft Windowson , a PlayStationon , a Dreamcaston és a Game Boy Coloron . A játék PlayStation 2 -es verziója is megjelent néhány hónappal később, és csak Európában.
A játékos választhat, hogy a két főszereplő közül melyiket játssza. A cselekmény Carnby oldala főként a szörnyek elleni fizikai harcon alapul, különösen megbízható, kétcsövű revolverével; míg Aline-é inkább a rejtvényekre koncentrál. A kettő időnként találkozik, és a cselekmény fő területei metszik egymást.
A játékost hamarosan megtámadják a Sötétség teremtményei, amelyek a semmiből tűnnek fel, és úgy tűnik, hogy élő árnyékok. A Sötétség lényeiről végül kiderül, hogy hüllőszerű , szilícium alapú életformák a Föld közepéből, a sötét barlangok hatalmas világából, amelyet a Sötétség Világaként ismernek. Az Árnyék-sziget nyilvánvalóan tartalmazza a földalatti világ számos portáljának egyikét. Nevükhöz híven a játék ellenségei idegenkednek a fénytől (ami látszólag hamuvá változtatja őket), és ez erősen megjelenik a játékmenetben. A játékosok zseblámpájukkal elriaszthatnak bizonyos lényeket, és megölésüket olyan fénytermelő lőszerekkel lehet elérni, mint a " magnéziumgolyók " és a " foszforhéjak ".
A fény jelentős szerepet játszik ebben a játékban. A játék egyik fő funkciója a zseblámpa, amellyel a játék elsötétített jeleneteit lehet megvilágítani, felfedve a rejtett részleteket és feltárva tárgyakat. Ebből a célból a fejlesztők egy szokatlan grafikus motort készítettek, amely lehetővé tette a 3D-lejátszó karakterének zseblámpájának megfelelő megvilágítását és árnyékolását a 2D, előre renderelt hátterekre. Ez úgy valósult meg, hogy a háttereket különböző megvilágítási szinteken renderelték, és a jelenetben lévő objektumok eloszlására vonatkozó információkat is tartalmaztak. A grafikus motor ezután megfelelően tudja használni a háttér világosabb változatait, ahol a zseblámpa várhatóan fényt vet, és az árnyékolt területeket sötéten hagyja.
VIDEO