A Black egy 2006 -os első személyű lövöldözős videojáték, amelyet a Criterion Games fejlesztett és az Electronic Arts adott ki . 2006 februárjában adták ki PlayStation 2 -re és Xbox -ra .
A Black több szempontból is mérföldkő volt az akkori konzolgenerációkra megjelent játékok között, ugyanis ez volt az első olyan fps játék, amiben rendkívül részletesen voltak a fegyverek ábrázolva, valamint a játékban használt elmosódási effektek és átvezető animációk is egyedinek számítottak.
A játékos átveszi az irányítást Jack Kellar felett, egy feketeopera-ügynök felett, akit korábbi küldetései miatt faggatnak ki, beleértve egy terrorista akciót. A játékmenet során a játékosok lőfegyverrel és gránátokkal szembeszállnak az ellenségekkel. A játék figyelemre méltó az erősen stilizált , mozi által ihletett akcióiról, valamint a hangminőségéről és a játék közbeni romboló hatásokról.
A játékmenet lényegében egy egyszerű első személyű lövöldözős játék . A játékosok egyszerre csak két fegyvert hordhatnak; ezért a fegyverek kiválasztásánál stratégiára van szükség, a fegyverek tulajdonságaiban eltérőek. A játékos gránátokat is hordhat, amelyeket fegyverváltás nélkül is el lehet dobni. A taposóaknák és gránátok idő előtt felrobbanthatók lövéssel.
A játék küldetésen alapul, minden küldetést egy videós jelenet választ el. Nehezebb nehézségek esetén több célt kell teljesíteni, mielőtt a játékos tovább tud lépni. Ezek az extra célok különféle titkosszolgálati dokumentumok, tervrajzok összegyűjtését vagy a környezet egyes részeinek megsemmisítését jelentették. Mindezeket a HUD színét megváltoztató hajkereszt jelzi, amikor a játékos az adott tárgyra mutat.
A célok sikeres teljesítése minden küldetés során az „Easy” feletti nehézségekben ezüstfegyverek (végtelen golyók) odaítélését és az M16-A2 (40 mm-es alátámasztott gránátvető tartozék) feloldását eredményezi, mint a kezdő alapértelmezett fegyvert végtelen 40 mm-es gránátokkal. Feloldott állapotban ezek a funkciók véglegesek, és nem távolíthatók el új történet elindítása nélkül.
VIDEO