A Burnout 3: Takedown egy 2004 -es versenyvideójáték , amelyet a Criterion Games fejlesztett kiés az Electronic Arts adott ki . Ez a harmadik része a Burnout sorozatnak , amelyet a pörgős arcade versenyzés jellemez. A sorozat egyik alapeleme a kockázatos vezetés során szerzett lendület alkalmazása az autó sebességének gyors növelésére. A Burnout 3 -ban bemutatott központi szerelőa Takedowns, amely lehetővé teszi a játékosoknak, hogy lecsapják ellenfeleiket, amíg össze nem ütköznek. A levételek a nyomásfokozó rendszerrel együtt működnek azáltal, hogy feltöltik és meghosszabbítják a töltésmérőt. A szokásos körversenyeken kívül a játék olyan módokat is tartalmaz, amelyek a rivális járműveken végrehajtott leszállásokra és a forgalom által lefoglalt csomópontokban anyagi károk okozására összpontosítanak. Mindegyik játékváltozat szerepel a World Tour nevű egyjátékos kampánymódban, amely az új és gyorsabb autók feloldásának elsődleges módja. A játék támogatja az online és az osztott képernyős többjátékos módot.
A Burnout 3: Takedown létrehozása előtt az Egyesült Királyságbeli Criterion fejlesztőstúdió együttműködött az Electronic Arts (EA) kiadóval egy korcsolyázó videojátékon. A játék kreatív irányával kapcsolatos nézeteltérések azonban a játék törléséhez és a két cég közötti összeomláshoz vezettek. Az EA később megkereste a Criteriont az újraegyesülés és a partnerség ügyében, így a Criterion 2003 júniusában elkezdte fejleszteni a Burnout 3: Takedown -t azzal a feltétellel, hogy az EA nem avatkozik bele a kreatív folyamatba. Több mint egy évvel később az EA megvásárolta a Criteriont és a Burnout sorozatot; a Burnout 3: Takedown iránti magas elvárásaik befolyásolták az akvizíciót. A játék 2004 szeptemberében jelent meg PlayStation 2 -n ésXbox videojáték-konzolok .
Megjelenésekor a Burnout 3: Takedown kritikai elismerést kapott a videojáték-sajtótól, és minden idők egyik legmagasabbra értékelt versenyvideójátékává vált, és sokak szerint minden idők egyik legjobb videojátéka . A kritikusokat fellelkesítette az agresszívabb versenyjáték-stílusra való áttérés, és olyan játékmechanizmusok hozzáadása, mint a Takedowns. Az addiktív játékmenetet és a látványvilágot széles körben dicsérték a kritikusok, akik közül sokan a Burnout 3: Takedownt a PlayStation 2-re és Xboxra kiadott legjobb játékok közé sorolták. A játék számos díjat nyert, köztük hármat a British Academy Games Awards-on. A játék utólagos tudósítása rendkívül pozitív volt, mivel néhány publikáció a valaha készült legnagyobb arcade versenyzői játéknak és a Burnout sorozat csúcsának nyilvánította . A Takedown utódja Burnout Revenge címmel 2005 szeptemberében jelent meg.
A Burnout 3: Takedown egy autóversenyzős videojáték arcade stílusú játékmenettel , amely a veszélyes és gyors tempójú vezetést hangsúlyozza. A játék szabványos körversenyeket tartalmaz, amelyek autópályákon és forgalommal lakott városi utcákon zajlanak. A Single Race módban a játékos öt mesterséges intelligencia ellenféllel áll szemben egy- vagy többkörös versenyen. Verseny közben a meggondolatlan vezetés, például a kanyarokban való sodródás, a forgalom közeli balesetei és a szembejövő sávokban való vezetés által megszerzett lendület felhasználható az autó sebességének gyors növelésére. A Boost az előzővel ellentétben azonnal használható a Burnout 3 -banBurnout játékok, amelyekhez meg kellett telni a teljesítménymérő. A bevételszerzés leggyorsabb módja a Takedown – a sorozat ezen részében bemutatott központi szerelő. A leszállás során a szemben lévő járműveket addig tolatják, amíg azok össze nem ütköznek. Mindegyik kitölti a töltésmérőt, és egy további erősítési szegmenst biztosíthat, aminek következtében a mérő akár négyszeresére is meghosszabbodik eredeti méretének. Az ellenfelek döngölése agresszívebb viselkedést vált ki cserébe; ellenségességük mértékét a járművük feletti színes nyíl jelzi. Amikor a játékos összeomlik, vagy egy ellenfél kiveszi, a boost elveszik, és egy bónusznövelő szegmens visszavonásra kerül. Az ütközési szekvencia során az Impact Time nevű lassított mód aktiválható. Az Impact Time-ban az Aftertouch szerelőt arra lehet használni, hogy az összetört autó alvázát az ellenfélbe manőverezze, hogy Takedown-t kapjon, amely helyreállítási lépésként működik az ütközés büntetésének érvénytelenítésével.
VIDEO