A Diablo III a Blizzard Entertainment által fejlesztett és kiadott, teljesen 3D "hack and slash" akció szerepjáték.
Évekkel azután, hogy az arkangyal Tyrael elpusztította a démoni rontással megfertőzött "Világkövet" (Worldstone), az emberek többsége elfeledte a korábbi évek borzalmait. Tristram is újjáépült, nem messze attól a helytől, ahol egykoron Diablo lakozott a föld mélyén. Ám Deckard Cain nem felejtett. Fogadott unokalányával, Leah-val Új Tristramba (New Tristram) költöztek, és a régi, elhagyatott katedrálisban kutatták a Gonoszt. Cain meg volt róla győződve, hogy pusztán idő kérdése, mikor térnek vissza a "Lángoló Poklok" (Burning Hells) szörnyetegei "Menedékföldére" (Sanctuary). 20 évvel a legutóbbi támadásuk után, viszonylagos békében könnyű is volt figyelmen kívül hagyni Cain aggodalmát egészen addig a napig, amikor egy csillag hullott le egyenesen a Mennyekből, és csapódott be éppen a régi katedrálisba. Cain ekkor is éppen tanulmányozta az ősi kódexeket, így esélye se volt megmenekülnie, a csillag által keltett kráter maga alá temette őt, Leah pedig nem tehetett mást, mint rohant segítséget kérni a városba.
A játékos karaktere a kalandozások során újfent (látszólag) véletlenszerű pályagenerátor által készített térképeket járhat be, és újfent találkozhat általában előre meghatározott helyszíneken lévő útpontokkal (waypoint) is, amelyeket gyors teleportálásra használhatja, de a fejezetek között ezúttal nem lehet velük szabadon közlekedni. A küldetések döntő többségét feladó, és különféle szolgáltatásokat nyújtó NPC-k ezúttal is a városban (town) foglalnak el előre meghatározott pozíciót. Ezúttal sok mellékküldetés, ú.n. esemény (event) is bekerült a játékba, amelyek nem kötődnek szervesen a főkampányhoz, mert csak bizonyos fejezetek bizonyos zónáiban érhetőek el, véletlenszerűen. A "városportál" (town portal) ezúttal már szabadon elérhető, amint a játékos az első fejezet egyik korai küldetését teljesítette, hogy aztán bármikor, bármiféle külső segítség nélkül azonnal hazateleportálhasson. Mivel a képesség új mechanikája nem nyit előre egy átjárót, ezért csak akkor tűnik el, ha a játékos karaktere a városban lévő kapun keresztül visszatér a megidézés helyszínére vagy kilép a játékból.
VIDEO