FEAR Extraction Point kiegészítő, lemezes PC játék, kizárólag az alapjáték mellé telepíthető plusz küldetés.
F.E.A.R.: Extraction Point egy PC-re készült FPS horror‑kiegészítő, amelyet a TimeGate Studios fejlesztett, és a Vivendi Games (Sierra Entertainment címke alatt) adott ki 2006 októberében (Wikipedia). Bár története közvetlenül folytatja az eredeti F.E.A.R.-t, a Monolith-produkcióknál hibátlan canon-szálat később elvetették .
A történet az első játék végén kezdődik: a helikopterrel elszökő Point Man, Holiday és Jin lezuhan az üres városban. A játékos célja eljutni egy kijelölt „extraction point”-hoz, miközben különösen Alma Wesd félelmetes jelenlétével és a visszatérő Paxton Fettel is szembesül (Wikipedia). Az események során Alma időnként segít, máskor halálos fenyegetést jelent, a fülsértően hallható rémségek pedig tovább fokozzák a pszichológiai horror‑élményt .
A játékmenet a jól bevált F.E.A.R.-mechanikát folytatja: intenzív, darabokra robbantós tűzharcok, bullet‑time (azaz Reflex‑idő) használata, plusz új fegyverek – többek között egy minigun, lézerpuska és deploy‑turret – valamint új ellenfelek: láthatatlan ninjászerű másolatok és robotok (fear.fandom.com). A fejlesztők törekedtek változatosabb környezetekre is – például nagyobb, szabadtéri szakaszokra –, hogy elkerüljék az eredeti játék irodai jellegű monotonitását .
A hangulat feszült és hátborzongató: a sötét folyosók, spontán fellépő hallucinációk és Alma átható hangtalan jelenléte éles kontrasztban áll a brutális akcióval . A kritika szerint azonban a cselekmény kevésbé mély, inkább az adrenalinpumpáló lövöldözésre fókuszál – ami viszont szinte folyamatosan jelen van, és az új kihívásoknak köszönhetően még erőteljesebb élményt nyújt .
Karakteres atmoszféra és hangtervezés, amiben jól ötvöződik a felépített feszültség és a brutalitás; kritikusai szerint a hangzás és vizualitás bundája még mindig hatásos .
Változatos fegyverarzenál és új ellenségek, amelyek új taktikai eszközöket igényelnek.
Reflex‑idő használata élesíti a játékélményt, ahol a megfelelő időzítés kulcsfontosságú (új fegyverekkel kombinálva igazán izgalmas) .
Összességében a F.E.A.R.: Extraction Point egy gondosan kivitelezett, akciódús és atmoszferikus kiegészítő, amely remekül folytatja a játékélményt az eredeti után, különösen azoknak, akik szeretik a bullet‑time-os, félelmetes FPS‑t.
VIDEO