A Siren , PAL régiós országokban Forbidden Siren néven ismert játék egy túlélő horror lopakodó játék , amelyet a Project Siren, a Japan Studio fejlesztőcsapata fejlesztett ki , és a Sony Computer Entertainment adott ki 2003-ban PlayStation 2 -re . A játék cselekménye a körül forog. a karakterek egymáshoz kapcsolódó kasztja, amely olyan erővel rendelkezik, amely lehetővé teszi számukra, hogy lássák és hallják, amit egy közeli szereplő lát. Ezt követte egy folytatás és egy remake, egy laza filmadaptáció és két mangaadaptáció.
A Siren szakaszokra oszlik, amelyek mindegyike Hanuda falu tíz területének egyikén zajlik, és időrendi sorrendben a "Link Navigator" nevű táblázatba vannak rendezve. Egy szakasz teljesítéséhez a játékosnak el kell érnie egy elsődleges célt, amely általában egy kilépési pont elérése, a shibito nevű élőhalott ellenségek legyőzése vagy egy tárgy megtalálása. A különböző szakaszokban lévő célok pillangóeffektuson keresztül kapcsolódnak egymáshoz , és a karakter egyik szakaszban végzett cselekedetei egy másodlagos célt válthatnak ki egy másik szakaszban.
Az egyes szakaszokban különféle tárgyak találhatók, amelyek további betekintést nyújtanak a játékosnak a cselekmény hátterébe. Miután megszerezték ezeket az elemeket, egy katalógusban archiválódnak, és a játék időtartama alatt bármikor megtekinthetők. A játék játékos karakterei pszichikai képességgel rendelkeznek„Sightjacking” néven ismert hatalom, amely lehetővé teszi számukra, hogy lássák és hallják, amit egy közeli Shibito vagy ember lát és hall, és így pontosan meghatározzák a helyzetét, valamint ismereteket szerezzenek tevékenységükről és a beszerezhető tárgyak helyzetéről. Az egyes célpontok tisztasága a játékos karakterétől való távolságtól függ. Miután megtalálta a nézőpontot, hozzárendelheti a vezérlő bizonyos gombjaihoz, hogy könnyen váltson több nézőpont között. A játékos karakter azonban nem tud mozogni a képesség használata közben, és így sebezhető a támadásokkal szemben.
A játék arra ösztönzi a játékost, hogy kerülje el a Shibitót, ahelyett, hogy harcolna ellene. A karakterek csendben járhatnak, kerülhetik a zseblámpa használatát, és a tárgyak mögé kuporoghatnak, hogy elkerüljék az észlelést. Bizonyos küldetési célok megkövetelik a játékos karakterétől, hogy tárgyakat és/vagy környezetet használjon, hogy elvonja Shibito figyelmét a tevékenységéről, hogy elérje a célt. Mások megkövetelik, hogy a játékos kísérjen egy nem játékos karaktert. A játékos karakterek bármikor kiabálhatnak, hogy felkeltsék a közeli Shibito figyelmét. A legtöbb szakaszon belül a játékos karakter elrejtőzhet bizonyos helyeken, például szekrényekben és bezárhatja az ajtókat, hogy megakadályozza Shibito belépését. Amikor egy Shibito hall egy hangot a játékos karaktere által, akkor abban az irányban keres, ahonnan a hangot hallotta. Ha egy karaktert meglát egy Shibito, az utóbbi üldözni fogja a karaktert, hogy megölje közelharci vagy távolsági fegyverrel vagy megfojtással. A Shibito is kiabál, hogy figyelmeztesse a többi közeli Shibito-t. Ha a karakter egy ideig távol maradt a Shibito látóköréből, a Shibito feladja, és visszatér szokásos szokásaihoz. Fegyverek állnak a játékos rendelkezésére a játék során, a közelharci fegyverektől a lőfegyverekig. Míg Shibito kiüthető a harcban, nem ölhetők meg, és rövid idő múlva újraélednek. Ha egy karakter megsérül, rövid időn belül felépül. A karakterek harc közben és futás közben is elveszítik az állóképességüket, ami természetesen rövid idő elteltével is feltöltődik.
A Szirén története 2003-ban játszódik, egy természetfeletti katasztrófa súlytott (kitalált) vidéki japán városában, Hanudában váltakozó perspektíváján keresztül mesélve ismerhetjük meg. Ezek az események kronologikus sorrenden kívül kerülnek bemutatásra, és elsősorban a nézőpont szereplőinek azon törekvésével foglalkoznak, hogy elmeneküljenek a városból, és választ találjanak a katasztrófát közvetlenül követő három napban történtekre.
VIDEO