A Forza Motorsport 4 egy kiemelkedő autóverseny-szimulátor játék, melyet a Turn 10 Studios fejlesztett és a Microsoft Studios adott ki kizárólag Xbox 360 konzolra 2011-ben. A Forza sorozat negyedik tagjaként jelent meg, és sokak szerint a széria egyik csúcspontja, mely rendkívül magas értékeléseket kapott a kritikusoktól, akik különösen dicsérték a továbbfejlesztett fizikát, a vizuális megjelenést és a hangtervezést.
A Forza Motorsport 4 számtalan figyelemre méltó tulajdonsággal büszkélkedhet, amelyek a mai napig etalonná teszik a műfajban. Az egyik legfőbb erőssége a realisztikus vezetési élmény, ahol minden egyes autó másként viselkedik, és a játékosok a legapróbb különbségeket is érezhetik a kormánynál. A grafika lenyűgöző volt a maga idejében, a részletesen kidolgozott autómodellek és pályák még ma is megállják a helyüket, különösen az Autovista módban, ahol a játékosok interaktívan fedezhetik fel a legikonikusabb autók belső és külső részleteit, Jeremy Clarkson (a Top Gear akkori műsorvezetője) kommentárjával kiegészítve. A játék több mint 500 autót és 26 pályát vonultat fel, utóbbiak között valós versenypályák és fikciós helyszínek egyaránt megtalálhatók, többféle konfigurációval. Emellett a játék kiváló hangtervezéssel rendelkezik, a motorok zúgása és a kerekek csikorgása rendkívül valósághű. A Rivals mód egy rendkívül addiktív játékelem, amelyben a játékosok folyamatosan versenyezhetnek egymással a legjobb köridőkért, ösztönözve a fejlődést és az újbóli játékot.
Játékmenet
A Forza Motorsport 4 játékmenete a szimulációs versenyzésre fókuszál, miközben számos segítséget kínál, hogy a kezdők is élvezhessék. A játékosok választhatnak a World Tour és az Event List játékmódok közül a karrierben. A World Tour során a világ különböző pontjain versenyezhetünk híres pályákon, míg az Event List lehetővé teszi, hogy a játékosok szabadon válasszanak a több mint 100 esemény közül. A játék támogatja a Kinect szenzort is, ami lehetővé teszi a fejkövetést, így a játékosok a fejük mozgatásával nézhetnek be a kanyarokba vagy a környező autókra, bár ez a funkció némi megosztottságot váltott ki. Az autók széles körű testreszabási lehetőségeket kínálnak, mind a vizuális tuning, mind a teljesítményre vonatkozó alkatrészcserék terén. A többjátékos mód is robusztus, autós klubokkal, aukciós házzal és számos versenytípussal, beleértve az új, izgalmas multi-class versenyeket is, ahol egyszerre több kategóriájú autó száguld a pályán.
Történet
A Forza Motorsport 4, mint egy szimulációs versenyjáték, nem rendelkezik hagyományos, narratív történettel a szó szoros értelmében. Ehelyett a játék a "benzinfejűek" (petrolheads) kultuszára épül, a versenyzés szeretetére, a járművek iránti szenvedélyre és a folyamatos fejlődésre összpontosít. A karrier mód a játékos fejlődését követi nyomon a különböző bajnokságokon és eseményeken keresztül, ahol új autókat és fejlesztéseket nyithatunk meg. A játék elején Jeremy Clarkson monológja vezeti be a játékost a kocsik világába, hangsúlyozva az autózás iránti lelkesedést. A hangsúly az autógyűjtésen, a tuningoláson, a vezetési képességek fejlesztésén és a ranglistákon való feljebb jutáson van, ami a játékosok számára egy folyamatos motivációt biztosít a játékidő során. A "történet" így sokkal inkább a játékos egyéni utazásáról és az autókhoz fűződő kapcsolatáról szól a virtuális világban.