A God of War: Ascension egy akció-kalandjáték, amelyet a SIE Santa Monica Studio fejlesztett és a Sony Computer Entertainment adott ki PlayStation 3 konzolra. Európában 2013. március 13-án jelent meg. Ez a God of War sorozat hetedik része és az egész sorozat előzménye, kronológiailag Kratos történetének korai szakaszát mutatja be, közvetlenül a családja tragikus elvesztése után.
Játékmenet és Történet
A játékmenet hű marad a sorozat alapvető hack & slash formulájához, de hoz néhány újítást. Kratos továbbra is a jól ismert Káosz Pengéivel harcol, azonban ezúttal négy különböző elemi képességgel (Tűz, Jég, Villám, Lélek) ruházhatja fel őket, amelyek mindegyike egyedi kombókat és varázslatokat kínál. Emellett Kratos képes felvenni az ellenfelektől elhagyott másodlagos fegyvereket, mint például kardokat, lándzsákat vagy pajzsokat, amik taktikai mélységet adnak a harcoknak. Az egyik legérdekesebb új mechanika az Oath Stone of Orkos, amely lehetővé teszi Kratos számára, hogy árnyékklónokat hozzon létre, vagy lelassítsa az ellenfeleket, ezzel további lehetőségeket nyújtva a változatos összecsapásokra.
A történet Kratos korábbi éveibe kalauzolja a játékost, bemutatva küzdelmét a Fúriákkal, miután megszegte Arésszel kötött vérszövetségét. A narratíva nem lineáris, gyakran ugrál az időben, visszatekintve Kratos múltjára és a családja halálát követő eseményekre. Bár a történet nem feltétlenül a legkiemelkedőbb a sorozatban, mégis ad némi betekintést Kratos karakterének fejlődésébe, és megmutatja, hogyan vált a harag és a bosszú megtestesítőjévé. A játék látványvilága lenyűgöző, a Santa Monica Studio ismét bizonyította, hogy kiválóan ki tudják használni a PlayStation 3 hardveres képességeit, óriási léptékű boss-csatákkal és grandiózus helyszínekkel, melyek a God of War széria védjegyévé váltak.
Érdekességek és Kiemelt Tulajdonságok
Az Ascension a sorozat első darabja, amely többjátékos módot is tartalmaz. Ebben a módban a játékosok a görög isteneknek (Zeusz, Árész, Poszeidón, Hádész) esküdhetnek hűséget, és különböző arénákban mérhetik össze tudásukat más játékosokkal. Ez egy frissítő kiegészítés volt a hagyományos egyjátékos élményhez, bár a hangsúly továbbra is a kampányon maradt. A játék lenyűgöző vizuális effekteket és hatalmas, részletgazdag környezeteket vonultat fel, ami a PS3 egyik legszebb grafikájú címévé tette. A Quick-Time Eventek (QTE) továbbra is kulcsszerepet játszanak a brutális kivégzésekben és a látványos összecsapásokban, hozzájárulva a sorozatra jellemző intenzív élményhez. Bár a kritikusok olykor megjegyezték, hogy nem hoz olyan radikális újításokat, mint korábbi részek, az Ascension mégis egy szórakoztató és adrenalinnal teli kaland, amely méltó kiegészítése Kratos történetének.
VIDEO