A God of War első része 2005. március 22-én jelent meg PlayStation 2 konzolra, és a Sony Computer Entertainment adta ki, míg a fejlesztést a Santa Monica Studio végezte, élén a zseniális David Jaffe-vel, aki egy igazi brutális görög mitológiai rémálmot álmodott a játékosok ujjai alá.
A játék egyik legnagyobb erőssége a filmszerű prezentáció és a grandiózus hangulat, ahol a monumentális pályák, az epikus zene és a vad kamerakezelés mind a görög tragédiák nyomasztó díszleteit idézik. A játékmenet intenzív és brutális hack and slash harcokra épül, ahol Kratos, a bukott spártai harcos – és később a háború istene – pengékkel láncra verve aprítja ellenfeleit látványos kombókban, miközben logikai fejtörőkkel és ügyességi platformszakaszokkal is meg kell birkózni.
A történet sötét és mélyen emberi: Kratos, a vérrel borított harcos, bosszút esküszik Ares, a háború istene ellen, miután az isten manipulációi következtében saját kezűleg mészárolja le családját. A játék során Kratos az Olimposz isteneinek szolgálatába áll, hogy megölhesse Arest és megszabadulhasson kínzó múltjától, miközben a játékos végigkíséri őt a Hydra gyomrától egészen Pandora szelencéjének megtalálásáig, majd Ares isteni trónjának elfoglalásáig.
A God of War nem csupán egy játék, hanem egy vérrel, bűntudattal és mitológiával átitatott, művészien koreografált mészárlás, amely máig etalonnak számít a narratív akciójátékok között.
VIDEO