A Killzone 2 egy sci-fi első személyű lövöldözős játék PlayStation 3 videojáték-konzolhoz, amelyet a Guerrilla Games fejlesztett ki és a Sony Computer Entertainment adott ki. Ez a harmadik része a Killzone franchise -nak , amely PlayStation 2-n kezdődött a Killzone -nal, majd a Killzone: Liberation játékkal folytatódottPlayStation Portable-en. Először a 2005-ös E3-on jelentették be Los Angelesben, Kaliforniában, és 2009. február 28-án adták ki. Eredetileg PlayStation 2-re készült volna, de átkerült PlayStation 3-ra.
A játék szinte teljes egészében első személy szemszögéből kerül bemutatásra, a járműharctól eltekintve. A Killzone 2 egy "lean and peek" fedőrendszerrel rendelkezik, amely lehetővé teszi a játékos számára, hogy fedezékbe bújjon egy tárgy mögé, majd kiugorjon, hogy lőjön az ellenségre. A "lean and peek" szerelő mindig első személyű nézetben marad. A játékos a játék két pontján is irányíthat járműveket: egy tankon és egy külső vázon. Sok klasszikus fegyver és jármű a korábbi Killzone -részekből visszatér, mint például az M82-G és az StA-52 LAR. [ idézet szükséges ] The Sixaxis A mozgásvezérlő funkciót bizonyos műveletek végrehajtására is használják, mint például a szelep elfordítása, a robbanótöltet élesítése és a mesterlövészet.
A Warzone-t, a Killzone 2 online többjátékos összetevőjének címét a Guerrilla Games fejlesztette ki a játék egyjátékos kampányával összefüggésben. Az online többszereplős játékmenet osztályalapú, vagyis a játékos kiválaszthat egy karakterosztályt, amely egy adott szerepre specializálódott, hogy jobban megfeleljen a játékos igényeinek a csatában. Összesen 7 osztály van, amelyekben a játékos játékstílusának megfelelően keverhet egy fő és egy alképességet, illetve halálakor válthat képességeket. 15 fegyver áll a játékos rendelkezésére, ezek többsége nem használható, amíg a játékos el nem ér egy bizonyos rangot. E fegyverek közül kettő másodlagos lőfegyver, és további két fegyver, a Boltgun és a Flamethrower, kizárólag a "Suljeva Cliffside" és az "Arctower Landing" letölthető térképekre vonatkozik.
A játékosok ISA-ként vagy Helghastként játszanak, néhány játékbeli különbséggel. Eltávolították a karaktermodellt és a respawn pontokat, valamint a "lean and peek" fedőrendszereket. Minden osztály feljebb lép az ellenségek megölése vagy a küldetés céljainak teljesítése során szerzett tapasztalatokkal. Kellő tapasztalattal a játékosok új fegyvereket és készségeket, valamint új osztályt nyithatnak meg. Minden osztálynak két kitűzője van, az Elsődleges jelvény kiválasztja az osztályt és a meghatározott képességeit. A másodlagos jelvény extra képességekkel rendelkezik a megadott osztályhoz, de felcserélhető saját egyéni osztály létrehozására.
A Warzone dinamikus mérkőzéseken keresztül zajlik, ahol több játéktípust játszanak egyetlen körben. A játék nem indul újra a játéktípusok között, hanem azok között folyik, és a győztes csapatot az határozza meg, hogy ki nyeri a legtöbb módot. A játékhoz öt különböző játéktípus tartozik, köztük az Assassination, Search & Retrieve, Search & Destroy, Bodycount és Capture & Hold. Az online meccseken 2-32 játékos csatlakozhat, és hat, legfeljebb négy játékosból álló osztagba csoportosíthatók. Ha egy online meccsen nincs teljes 32 játékos, akkor számítógéppel generált "botokat" lehet hozzáadni nagyobb csapatok létrehozásához (de csak rangsorolatlan meccsen). Killzone 2 klánrendszert is kínál, amely lehetővé teszi, hogy legfeljebb 64 játékosból álló klánok versenyezzenek a "Valor Points"-ért, egy játékon belüli pénznemért, amelyet a klánok használhatnak a versenyeken való fogadásra.
A játékosok offline is játszhatnak mesterséges intelligencia ellen a Skirmish móddal és a rangsorolatlan online többjátékos móddal, de nincs offline többjátékos mód az osztott képernyős játékosok számára.
Nyolc többjátékos térkép található a lemezen a kiadáskor, de a Guerrilla több térképet is kiadott letölthető tartalomként . A megjelenés óta további 6 térkép került a többjátékos játékhoz a PlayStation Store áruházból megvásárolható letölthető tartalom révén .
VIDEO