A Killzone egy sci-fi témájú első személyű lövöldözős játék, amelyet a Guerrilla Games fejlesztett és a Sony Computer Entertainment adott ki PlayStation 2 konzolra. A játék 2004. november 2-án jelent meg Észak-Amerikában, és a PlayStation 2 egyik legfontosabb exkluzív címeként pozícionálták, gyakran "Halo-gyilkosként" emlegették.
Jó tulajdonságai
A Killzone a PlayStation 2 hardveréből a maximumot próbálta kihozni, ami lenyűgöző grafikai megjelenést eredményezett a kora számára, különösen a környezeti részletek és a karaktermodellek terén, amelyek gyakran nyomasztó és háború sújtotta világot festettek le. A játék kiemelkedő hangzással rendelkezett, beleértve a realisztikus fegyverhangokat, robbanásokat és egy feszült, katonai jellegű zenei aláfestést. A játékmenet dinamikus volt, lehetőséget adva a játékosnak, hogy négy különböző karakter (Jan Templar, Luger, Rico Velasquez és Hakha) közül válasszon, mindegyik sajátos képességekkel és fegyverekkel, ami taktikai változatosságot biztosított és ösztönözte az újrajátszást. Emellett a legtöbb fegyver másodlagos tüzelési móddal is rendelkezett, ami további stratégiai lehetőségeket nyitott meg a harcokban.
Játékmenet
A Killzone egy lineáris első személyű lövöldözős játék, ahol a játékos különböző küldetéseket teljesít a Helghast invázióval szemben. A játék során a játékosnak számos futurisztikus fegyvert kell használnia, miközben intenzív tűzharcokban vesz részt az ellenséges Helghast katonákkal. A pályák változatosak voltak, és sötét, poszt-apokaliptikus környezeteket ábrázoltak, mint például lerombolt városok, ipari komplexumok és futurisztikus katonai bázisok. A játékosnak gyakran társakkal együtt kell haladnia, akik segítenek a harcban, és néha speciális képességeikre is szükség van a továbbjutáshoz. A játékmenet magában foglalja a sprintelést (korlátozott állóképességgel), a gránátok "főzését" (előre aktiválva robbanást), valamint az ugrálást és tárgyak átmászását, amelyek mind hozzájárultak a dinamikus harci élményhez. A játék online multiplayer módot is kínált, ahol akár 16 játékos is összemérhette tudását.
Története
A Killzone története a 24. század közepén, 2357-ben játszódik, egy disztópikus jövőben. Az emberiség kiterjedt a csillagok közé, és két bolygón telepedett le az Alpha Centauri rendszerben: a zöldellő, földszerű Vektán, és a sivár, toxikus Helghanon. A Helghanon élő emberek, akiket Helghastoknak neveznek, a kemény környezet miatt mutálódtak, és egy militarista, tekintélyelvű társadalmat hoztak létre. A történet ott kezdődik, hogy a Helghast birodalom, Scolar Visari vezetésével, megelőző csapást mér a Vektára, hogy bosszút álljon a korábbi vereségekért és terjeszkedjen.
A játék főszereplője Jan Templar kapitány, az Interplanetary Strategic Alliance (ISA) veterán tisztje, aki a Helghast invázió elleni védekezés élén áll a Vektán. A Helghastok meglepetésszerű támadása megbénítja a bolygó védelmi rendszerét, és Jannek túlélő társaival – Luger, egy elit árnyék marsall, Rico Velasquez, egy nehézfegyver-specialista, és Hakha, egy félig Helghast kém – együtt kell megállítania az inváziót. A történet a karakterek közötti dinamikára, a háború kegyetlen valóságára és a túlélésért vívott küzdelemre fókuszál, miközben a csapat próbálja felvenni a harcot a túlerővel szemben, és kideríteni, hogyan jutottak be a Helghastok a bolygó védelmi rendszerén keresztül. A végcél a Vekta megmentése a teljes pusztulástól.
VIDEO