A Kingdom Hearts II egy 2005. december 22-én Japánban megjelent akció-szerepjáték, amelyet a Square Enix fejlesztett, és a Square Enix valamint a Buena Vista Games adott ki PlayStation 2 konzolra. A játék a népszerű Kingdom Hearts sorozat harmadik része, amely közvetlenül a Kingdom Hearts: Chain of Memories eseményei után játszódik, és tovább szövi a Disney és Final Fantasy világokat ötvöző történetet.
A játék egyik legkiemelkedőbb tulajdonsága, hogy látványosan ötvözi a Disney klasszikusait – mint például Az Oroszlánkirály, Mulan, A Szépség és a Szörnyeteg vagy a Karib-tenger kalózai – a Square Enix saját karaktereivel, így egyedülálló élményt nyújt a játékosoknak. A grafikai megvalósítás a PlayStation 2 lehetőségeihez mérten lenyűgöző, a zeneszerző Simomura Jóko munkája pedig érzelmi mélységet ad a játék hangulatához.
A játékmenet valós idejű harcrendszert alkalmaz, amelyben a játékos a főhőst, Sorát irányítja külső nézetből, miközben két társ – Donald és Goofy – segíti őt a csatákban. A harc során különleges „Reaction Command” parancsokat használhatunk, amelyek bizonyos ellenfelek ellen kulcsfontosságúak, emellett a „Drive Gauge” rendszer lehetővé teszi, hogy Sora erősebb formákba alakuljon, sőt akár két Keyblade-et is használjon egyszerre. A játékban szerepelnek mellékküldetések, tapasztalati pontok gyűjtése és szintlépések, amelyek új képességekhez juttatják a karaktereket.
A történet középpontjában Sora, Donald és Goofy áll, akik egy évnyi mágikus álom után ébrednek fel, hogy visszaszerezzék elveszett emlékeiket, megtalálják barátaikat – Rikut és Kairit –, és megállítsák az Organization XIII nevű titokzatos csoportot, amely a Kingdom Hearts erejét próbálja megszerezni. A történet során a játékos különböző világokat jár be, ahol Disney karakterekkel szövetkezik, miközben egyre mélyebbre merül a sötétség és a fény közötti harc filozófiájába.
VIDEO