A Kingdom Hearts II játékmenete a Kingdom Hearts játékmenetéhez hasonló. A játékos Sorát külső nézetből irányíthatja, de belső nézet is elérhető. A játék lineáris, de vannak mellékküldetések is.
Mint a legtöbb RPG játékban úgy a Kingdom Hearts II-ben is kaphat a játékos tapasztalati pontokat. Az ellenfelek legyőzése után kap ilyet a játékos és ha elér egy megadott összeget szintet lép, ezzel új képességekre tehet szert.
A Kingdom Hearts II-ben a harc valós idejű. A bal alsó sarokban (a Final Fantasy játékokhoz hasonlóan) van egy menü ami segítségével lehet támadni, varázsolni vagy a csapat többi tagjával végrehajtani speciális támadásokat. Egy újítás a „Reaction Command”, ezt bizonyos ellenfeleknél bizonyos körülmények közt lehet alkalmazni a háromszög lenyomásával. A Reaction Commandekkel lehet támadni, védekezni, de néhány főellenfelet csak ez segítségével lehet legyőzni. Sora mellett két társa lehet még a harcmezőkön. Ezeket a karaktereket a gép irányítja, de lehet nekik parancsokat is adni.
Az első játékban kritizált „Gummi Ship” küldetéseket újratervezték. Ez leginkább lövöldözős játékok és Disney hullámvasutak keverékére hasonlít. A világtérképen a Gummi Shipet felülnézetből lehet irányítani. A világokba most már meg kell nyitni az utat, nem lehet egyből belépni. Ezeket a „Gummi Ship” küldetésekkel kell megnyitni.
VIDEO