A 2008-ban megjelent Legendary egy first-person shooter (FPS) videójáték, melyet a Spark Unlimited fejlesztett és Észak-Amerikában a Gamecock Media Group, Európában pedig az Atari adott ki.
Játékmenet és Történet
A játék története New Yorkban és Londonban játszódik, főhőse Charles Deckard, egy profi műkincstolvaj, akit egy titokzatos szervezet, a Fekete Rend bíz meg azzal, hogy lopjon el egy ereklyét egy New York-i múzeumból. Ez az ereklye nem más, mint a legendás Pandora szelencéje. Deckard akaratán kívül kinyitja a szelencét, ezzel elszabadítva az összes ősi mítoszból és legendából ismert teremtményt a modern világra. A farkasemberektől kezdve a griffeken át a gólemekig mindenféle szörny árasztja el a városokat, káoszt és pusztítást okozva.
Deckard bal kezén egy titokzatos pecsét (Signet) jelenik meg, amely képessé teszi őt az "animus" energia, az elpusztított lényekből felszabaduló életenergia, elnyelésére. Ezt az energiát Deckard felhasználhatja gyógyításra vagy különböző tárgyak működtetésére. Ahogy a káosz eluralkodik, Deckard rájön, hogy munkaadója, Ormond LeFey milliomos valójában a Pandora szelencéjének erejét akarja felhasználni a világuralomra. Deckardnak a Kilencvennyolcak Tanácsával kell szövetkeznie – egy titkos társasággal, amely eredetileg elrejtette a szelencét –, hogy megállítsa LeFey-t és visszajuttassa a mitikus lényeket a szelencébe. A játék során Deckardnak nemcsak a szörnyekkel kell megküzdenie, hanem LeFey magánhadseregével, a Fekete Rend katonáival is.
A Legendary alapkoncepciója, miszerint modern fegyverekkel és technológiával kell harcolni mitológiai lények ellen egy pusztuló világban, ígéretes volt. A játékban felbukkanó mitikus lények, mint például a falakon ugráló, kiszámíthatatlan farkasemberek, vagy a tárgyakat megszálló Nari szellemek, egyedi és izgalmas ellenfeleket biztosítottak. A „Signet” képesség, amellyel Deckard elnyelheti az animus energiát az elesett lényekből, egy érdekes mechanika, amely frissességet kölcsönöz a hagyományos FPS játékmenetnek, mivel ezáltal gyógyíthatja magát és aktiválhat bizonyos eszközöket a környezetben. A játék néhol látványos set-piece pillanatokat is kínál, például amikor egy hatalmas, autók és törmelék alkotta gólem rombolja szét a környezetet.