"Max Payne" egy olyan videojáték-sorozat, amelyet a Remedy Entertainment fejlesztett és a Rockstar Games adott ki. Az első rész, az egyszerűen csak "Max Payne" címet viselő játék, 2001-ben jelent meg Microsoft Windows platformra, majd később PlayStation 2, Xbox és más platformokra is. A játék nagy sikert aratott a film noirok és a túlélőhorror játékok kombinációjaként, különösen az innovatív történetmesélés, valamint a lassított idő- és bullet time mechanika miatt.
A "Max Payne" játékban a játékosok Max Payne, egy ellenszereplőnyomozó bőrébe bújnak, akit a játék elején az életétől és családjától megfosztottak. A játék a bosszú témáját járja körül, és a történet a karakter lelkiállapotát és a kábítószeres kultúrát is felfedi. A játék az irodalmi és filmi noirok hangulatát ötvözi a videojátékok sajátos dinamizmusával.
A játékmenetben a bullet time mechanizmus különlegessége, amely lehetővé teszi Max számára, hogy rövid időre lelassítsa az időt, miközben körülötte minden más a normál ütemben zajlik. Ez lehetővé teszi a játékosnak, hogy lassított ütemben célzásokat végezzen és kivédje az ellenfelek támadásait.
A sikeres első rész után további folytatások is készültek, például a "Max Payne 2: The Fall of Max Payne" (2003) és a "Max Payne 3" (2012), amelyben Max története tovább folytatódik és újabb kihívásokkal találja magát szemben.
A "Max Payne" sorozat későbbi részei ismertek a mély karakterfejlődésről és a komplex, sötét történetmesélésről. A játékok mellett a sorozatból készült egy filmadaptáció is 2008-ban, amelyben Mark Wahlberg játszotta a főszerepet.
VIDEO