A Monster House egy 2006-ban megjelent túlélő-horror akciójáték, amelyet az Artificial Mind and Movement fejlesztett, és a THQ adott ki PlayStation 2-re, GameCube-ra, Game Boy Advance-re és Nintendo DS-re; Európában 2006. augusztus 4-én került forgalomba.
A játék története az azonos című animációs film alapján készült, és három gyerek – DJ, Chowder és Jenny – kalandjait követi, akik egy élő, gonosz ház belsejében próbálnak túlélni és megmenteni a környéket Halloween előtt. A sztori során a ház különböző részein bolyonganak, miközben szétválasztva kell újra egymásra találniuk, és végül megpróbálják elpusztítani a ház szívét, a kazánt, hogy megszabadítsák a környéket a fenyegetéstől.
A játékmenet során a játékos egy harmadik személyű nézetből irányítja a karaktereket, akik vízipisztollyal és egyedi képességeikkel harcolnak a ház által életre keltett tárgyak – például élő székek, repülő könyvek, és csőszörnyek – ellen. DJ kamerával képes elkábítani az ellenségeket, Jenny csúzlival támad és zárakat tör fel, míg Chowder vízibombákat dobál. A házban található ételek visszaállítják az életerőt, a fürdőszobák pedig mentési pontként szolgálnak, így ezek biztonságos zónák a játékban.
A játék egyik erőssége, hogy hűen visszaadja a film hangulatát, miközben saját, sötétebb és részletesebb szakaszokat is hozzáad a történethez. A karakterek váltakozása, az egyedi képességek és a ház folyamatosan változó, veszélyekkel teli belső tere izgalmas és változatos játékmenetet biztosít, amely különösen vonzó lehet a fiatalabb játékosok számára, akik szeretik a kalandot és a borzongást egyaránt.
VIDEO