A PlayStation 2 konzolon 2004. október 4-én Észak-Amerikában, majd Európában november 19-én megjelent Mortal Kombat: Deception egy kiemelkedő része a népszerű verekedős játéksorozatnak, melyet a Midway Games fejlesztett és adott ki. Ez a hatodik fő rész a szériában, és közvetlen folytatása a 2002-es Mortal Kombat: Deadly Alliance-nek.
A Deception számos újítást és továbbfejlesztést hozott a korábbi részekhez képest, amelyek nagyban hozzájárultak sikeréhez. A hagyományos egy az egy elleni harcok mellett bevezették az interaktív arénákat, melyek többszintesek voltak, és különböző halálos csapdákat rejtettek, azonnali győzelmet biztosítva annak, aki ügyesen belelökte ellenfelét. Minden karakter számára két különböző kivégzés (Fatality) vált elérhetővé, ráadásul újdonságként megjelent a Hara-Kiri is, ami lehetővé tette a vesztes játékos számára, hogy még ellenfele befejező mozdulata előtt véget vessen saját karakterének életének.
A harcrendszerben a karakterek továbbra is három különböző harcstílussal rendelkeztek – két kéz-a-kézben és egy fegyveres stílussal –, amelyek között a kombók közepette is válthatott a játékos, így rendkívül komplex és változatos támadásokat lehetett kivitelezni. Ezen felül bevezetésre került a "Combo Breaker" mechanika, amivel egy meccs során háromszor lehetett megszakítani az ellenfél kombóit, nagyobb stratégiai mélységet adva a küzdelmeknek.
A játék kiemelkedő volt a tartalom terén is, a hagyományos Arcade mód mellett egy mély, történetvezérelt Konquest módot is kínált, ahol a játékos egy Shujinko nevű karaktert irányítva fedezhette fel a birodalmakat és tanulhatta meg a karakterek mozdulatait. Két különleges minijáték is helyet kapott: a Chess Kombat, ami a sakk és a verekedős játékok egyedülálló keveréke volt, ahol a bábuk csatákban dőltek el, és a Puzzle Kombat, ami egy Tetris-szerű logikai játék volt Mortal Kombat karakterekkel. A PS2-es verzió emellett online játékmódokat is támogatott, beleértve a versenyeket és az online játékot a minijátékokban is.
Történet
A Mortal Kombat: Deception története közvetlenül a Deadly Alliance eseményeit követi, ahol Raiden Földi Birodalom harcosai nem tudták megállítani a Halálos Szövetséget. A cselekmény középpontjában Onaga, a Sárkánykirály feltámadása áll, aki elhatározza, hogy meghódítja a birodalmakat, miután legyőzte Quan Chi és Shang Tsung varázslókat, valamint Raidennel, a Földi Birodalom védelmezőjével is sikerrel szállt szembe. A korábbi részekből ismert túlélő harcosok összefognak, hogy szembeszálljanak Onagával. A Konquest módban a játékos Shujinkót irányítja, akinek az a feladata, hogy visszaszerezze a Kamidogu nevű erőteljes ereklyéket, ezzel hozzájárulva a fő történetszál kibontakozásához és az Onaga elleni végső küzdelemhez. A történet izgalmas fordulatokat és drámai pillanatokat tartogat, megalapozva a későbbi Mortal Kombat játékok cselekményét.
VIDEO