A PS3-ra megjelent Need for Speed: Shift egy igazán különleges fejezete a hosszú ideje futó Need for Speed sorozatnak, hiszen 2009. szeptember 15-én Észak-Amerikában, szeptember 18-án Európában és szeptember 24-én Ausztráliában látott napvilágot, és szakított a korábbi játékokra jellemző árkád stílussal. Ezt a részt a Slightly Mad Studios fejlesztette, a kiadó pedig az Electronic Arts volt.
Játékmenet és a "Valódi Vezető Élmény"
A Shift igazi ereje a játékmenetben rejlik, amely sokkal inkább a versenyszimuláció felé mozdult el, mintsem a korábbi részekre jellemző, rendőri üldözésekkel tarkított utcai versenyzésre. A játék a "Valódi Vezető Élmény" (True Driver's Experience) koncepcióra épül, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők mindent megtettek azért, hogy a játékos a lehető leginkább beleélhesse magát egy versenyző bőrébe. Ez megnyilvánul a részletes, belső nézetes pilótafülke kamerában, amely valósághűen reagál a G-erőkre, a hirtelen fékezésre vagy gyorsításra, a kamera elmosódik a nagy sebességnél, és a rázkódás is rendkívül élethű.
A fizikai motor is kiemelkedő, hiszen minden ütközést, tapadásvesztést és a pálya felületének változását érezni lehet, ami rendkívül dinamikus és magával ragadó vezetési élményt nyújt. A hangsúly a precíz kanyarvételen, a fékezési pontok elsajátításán és a tökéletes ív megtalálásán van, ellentétben az árkádabb NFS-játékok "fékezés-driftelés" mechanikájával. A játék egyedi módon analizálja a vezetési stílust, pontozza a precíz manővereket és az agresszív vezetést is, ami hozzájárul a játékos profiljának formálásához.
Karrier Mód és Érdekességek
Bár a Need for Speed sorozatra jellemző történet itt háttérbe szorult, a karrier mód mégis izgalmas előrehaladást kínál. A játékos egy BMW M3-mal kezdi, és a vezetési stílusa alapján ajánlja fel a játék a beállításokat. Ahogy haladunk előre a különböző versenytípusokban – mint például a hagyományos versenyek, időmérők, drift események és fej-fej elleni küzdelmek –, úgy juthatunk fel a ranglétrán és szerezhetünk új, erősebb autókat. Összesen négy Tier-en keresztül kell végigmenni, mielőtt belevághatnánk a végső Need for Speed World Tour kihívásba.
Érdekesség, hogy a Shift volt az első olyan Need for Speed játék, amely a "fékezés-driftelés" mechanikát alkalmazta, ami később számos más részben is visszaköszönt, bár a Shiftben ez a funkció sokkal jobban illeszkedett a szimulációs jelleghez. A játék emellett több mint 70 részletesen kidolgozott autót vonultat fel, a sportkocsiktól az egzotikus import modellekig, és számos valós versenypályát tartalmaz, mint például a Brands Hatch vagy a Nürburgring, valamint kitalált utcai pályákat is, például egy látványos londoni útvonalat, mely a Temze partján halad el. A részletes sérülésmodell és az élethű hangok tovább fokozzák a versenyzés intenzív élményét.
Összességében a Need for Speed: Shift egy ambiciózus lépés volt a sorozat történetében, amely a szimuláció felé fordult, és egy rendkívül magával ragadó és kihívásokkal teli vezetési élményt nyújtott a PlayStation 3 játékosai számára.
VIDEO