A Prince of Persia: The Two Thrones egy 2005-ben megjelent akció-kaland játék, amelyet az Ubisoft Montreal és az Ubisoft Casablanca fejlesztett, és az Ubisoft adott ki PC-re, valamint több konzolra is. A játék a Sands of Time trilógia záró darabja, amely méltó módon fejezi be a herceg idővel vívott küzdelmeit.
A játék története közvetlenül a Warrior Within eseményei után veszi kezdetét, amikor a herceg visszatér Babilonba Kaileena oldalán, ám a várost háború sújtja, és a Vizier ismét feltűnik, hogy halhatatlanságot szerezzen a homok erejével. A hercegnek nemcsak a város megmentéséért kell harcolnia, hanem saját sötét oldalával is, amely a Dark Prince formájában jelenik meg, és belső konfliktust okoz.
A játékmenet ötvözi a platformelemeket, a harcot és a rejtvényeket, miközben a herceg akrobatikus képességeit kihasználva falakon fut, oszlopokon ugrál, csapdákat kerül ki és ellenfelekkel küzd meg. A Speed Kill mechanika lehetővé teszi, hogy lopakodva, időzített gombnyomásokkal gyorsan kiiktassuk az ellenségeket, míg a Dagger of Time révén az idő manipulálása is kulcsszerepet kap a harcban és a túlélésben.
A játék egyik legnagyobb erőssége a történetmesélés, amely mélyebb érzelmi rétegeket tár fel, különösen a herceg és a Dark Prince közötti belső párbeszédek révén. A hangulat sötétebb, mint a Sands of Time-ban, de kevésbé komor, mint a Warrior Within, így sikeresen egyensúlyoz a két előd stílusa között.
A PC-s lemezes verzió a klasszikus játékélményt nyújtja, és bár technikai szempontból nem volt hibamentes, a rajongók körében kultikus státuszt ért el.
VIDEO