A Prince of Persia: The Two Thrones a Warrior Within folytatása és a Sands of Time trilógia záró epizódja, amit 2005 decemberében adott ki a Ubisoft az összes nagyobb platformra (Windows, Playstation 2, Xbox, GameCube), majd a későbbiekben Playstation 3-ra, illetve Prince of Persia: Rival Swords címen elkészült a PSP és Wii változat is.
A játékkal megpróbáltak egyensúlyt teremteni a könnyedebb hangulatú Sands of Time és a sokkal sötétebb Warrior Within között. Yuri Lowenthal lett ismét a Herceg hangja, (Sands of Time, The Forgotten Sands) Rick Miller a Sötét Hercegé, Sarah Carlsen pedig Kaileenáé. Stuart Chatwood and Inon Zur, akik a Warrior Within zenei anyagáért voltak felelősek, visszatértek, céljuk a perzsa motívumok visszahozása, de a Sands of Timenál grandiózusabb hangvétellel.
korábbi részekben megismert játékmenet alapvetően nem változott, a hangsúly továbbra is az erősen akrobatikus elemekkel bővített platformrészeken és harcon van, kibővítve az elmaradhatatlan idő-manipuláló képességekkel, logikai részekkel és csapdákkal.
Újdonság hogy a Herceg egy kioldószerkezetnek köszönhetően nagyobb távokat is áthidalhat. Visszatér az Idő tőre is, amivel bizonyos helyeken megkapaszkodhat a falon, illetve magával hozta az előző rész két kardot használó harcmodorának megváltozását. Mivel a tőrrel nem lehet olyan nagy sebeket ejteni, így kevésbé véres maga a játék is, de bekerült a herceg repertoárjába az úgynevezett ’speed kill’ rendszer, így már lesz értelme lopakodásnak, ugyanis ellenfeleket (hátulról/fentről/alulról vagy akár egy kioldószerkezetről érkezve) meglepve a Herceg gyorsan végezhet velük, valamint az egyes főellenségek ellen is ezt kell majd használnia. Ez egy Quick Time Event, azaz akkor kell lenyomni a megfelelő gombot, amikor az a képernyőn felvillan, ha viszont a játékos elhibázza, akkor ellenfelek ellökik maguktól és ekkor már nem lesz lehetőség újra használni, rendes közdelemben kell föléjük kerekednie. A mozdulat jellemzően több részből áll, ami függ az ellenfelek számától (legfeljebb 2) és erősségétől. A Sötét Herceg láncával megfojthatja a gyanútlan ellenfeleket, ilyenkor sokszor egymás után le kell nyomni a megfelelő gombot.
A Herceg sötét énje általában csak egy belső hangként jelenik meg, a történet során azonban előre meghatározott (azaz scriptelt) helyeken átveszi a Herceg felett az uralmat, így innentől a játékos őt irányítja. Ilyenkor nem vehet fel a tőr mellé másodlagos fegyvert, ezt a szerepet ilyenkor a karakter karjával egybeolvadt ostorszerű lánc, a "Daggertail" fogja betölteni. Az átalakulás mellékhatása, hogy életereje folyamatosan csökken, amit homok begyűjtésével tud visszatölteni. (Tehát harccal vagy tereptárgyak szétzúzásával.) Amikor vízhez ér, az átváltozás megszűnik.
Újfajta kihívás is feltűnik, a játék során ugyanis a Hercegnek többször is lehetősége lesz harci szekérrel közlekednie, eközben figyelnie kell a szekerét megtámadókra és leszorítania az útról az őt szekérrel üldözőbe vevő ellenfeleit.
VIDEO