Prince of Persia: Warrior Within 2004-ben jelent meg, a fejlesztő a Ubisoft Montreal, a kiadó pedig a nagyhatalmú Ubisoft volt, akik már akkor is tudták, hogyan kell egy sorozatot vérfrissíteni.
A játék hangulata jócskán eltért az elődjétől, a The Sands of Time-tól, sötétebb, keményebb, és kissé komorabb lett – ez a Prince már nem az a könnyed, szinte táncos mozdulatokkal operáló herceg, hanem egy bosszúszomjas, vad túlélő, akit az idő végtelen nyomása kerget. A történet középpontjában a herceg áll, aki megpróbálja elkerülni a saját halálát, és felvenni a harcot a titokzatos, szörnyű Sors-szövetséggel, miközben az idő démonai utolérik.
A játékmenet izgalmas keveréke az akrobatikus platformer elemeknek és a gyors, kombóalapú harcrendszernek, ami sokkal agresszívebb és dinamikusabb, mint az előző részben. A harcban többféle fegyvert használhatunk, és a mozdulatok összekombinálása igazi művészet, miközben az ellenfelek sokkal kegyetlenebbek, így a reflexeinket sem kíméli a játék. A rejtvények és a környezet kihasználása továbbra is központi elemek, az ugrálás, falmászás és a precíz időzítés továbbra is kulcsfontosságúak, de egy sötétebb, komorabb atmoszféra veszi körül a kalandot.
Összességében a Warrior Within egy bátor lépés volt a sorozatban, ahol a játékos egy keményebb, komorabb herceget ismerhet meg, a történet mélyebb, a harcrendszer pedig jóval összetettebb és izgalmasabb lett, mindezt egy sötét, nyomasztó világba ágyazva, ahol az idő maga is ellenségként kísért.
VIDEO