A Prototype 2 (stilizált: [PROTOTYPE2] ) egy 2012 -es nyílt világú akció-kaland videojáték . A kanadai Radical Entertainment stúdió fejlesztette és az Activision adta ki, ez a 2009-es Prototype folytatása . A játékot a 2010-es Spike VGA Awards-on jelentették be. A PlayStation 4 és Xbox One verziók2015. július 14-én jelentek meg az első játék mellett Prototype Biohazard Bundle néven . A játékok külön verziói 2015 augusztusában váltak elérhetővé.
A játékban egy új főszereplő , James Heller szerepel, aki a Blacklight vírus elpusztítására törekszik. A történet a bosszúról szól, ugyanis Heller meg akarja ölni Alex Mercert, az eredeti prototípus főszereplőjét , miután családja életét vesztette a Blacklight vírus kitörésében. Míg a játék egy ideig a legnépszerűbb volt, eladásai végül a fejlesztő leépítéséhez vezettek.
James Heller megváltoztathatja és felveheti mások identitását és emlékeit, ha elfogyasztja őket. Az emberek identitásának átvétele és alakváltása taktikaiasabbá vált. A Blackwatch Sárga Zónában tett akciói miatt, ha a játékos katonaszerepet ölt, az emberek úgy reagálnak rá, hogy az azt mutatja, hogy nem akarnak vele foglalkozni. Annak biztosítására, hogy az ellenségek ne nyomják túl a játékost, a Radical kitérő rendszert és új, valósághűbb AI-t hozott létre. Heller használhat fegyvereket a játékban, például letépheti a Gatling ágyút egy tankról, és használhatja ellenségek ellen. Heller a gyanútlan emberi ellenségekhez is hozzájuthat, beléjük fecskendezheti a Blacklight vírust, amitől "BioBomb"-ba változtatják őket, hogy látványosan felrobbantsanak. Hellernek emberfeletti ereje és mozgékonysága is van, szinte sebezhetetlen a sérülésekkel szemben, repüléshez közeli ugrás és siklás, végtelen állóképesség, megnövelt sebesség és szonárérzékelés. A szonár új impulzusképességet tartalmaz, amely kiemeli a környezet legfontosabb jellemzőit, hogy a játékos könnyebben találjon valakit, ahelyett, hogy nagy tömegben keresne egy ikonnal a feje fölött. A Radical kijelentette, hogy a képességek jelentőségteljesebbek lesznek, mutációk és fejlesztésekként jelennek meg, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy eldöntsék, hogyan szeretnének játszani Hellerként.
Annak érdekében, hogy a játékosok nagyobb hatalmat kapjanak a játékban, a fejlesztők indákat adtak hozzá. Indák sarjadnak ki Heller karjából, és többféle célra felhasználhatók. A játékosok indákkal törhetnek tárgyakat más tárgyakba, például egy autót egy tankba, felhasználva a „fekete lyuk” támadást. A játékosok feldarabolhatják ellenségeiket, ez az erő a játék előrehaladtával egyre hasznosabb lesz. Az ellenség megölésének számos módja van, kezdve a Blackwatch katonák egy csoportjának autóval történő dobástól, a mutáns fejének letörésétől vagy az erők használatától. A fogyasztás nem változott az eredeti prototípus óta , kivéve néhány ellenséget, akik elfogynak, amikor megragadják őket (pl. szuperkatonák, verekedők). Azt is bejelentették, hogy Heller mostantól egy verekedős csomagot irányíthat (hasonlóan a Prototype - hozs Hunters), hogy bármit megtámadjon, amit csak akar (megjegyzés: ez a hatalom a Brawler fő változatára korlátozódik). Heller többé nem fogja megtalálni az „Eseményeket” az egész NYZ-ben, ehelyett a Blacknet feltörésével kezdi meg a mellékküldetéseket. A Blackwatch rendszerét, amely részletezi a katonai műveleteket és NYZ három területét, Heller az egyes terminálokon található küldetések kis listájából választ. A Blacknet lehetővé teszi, hogy Heller olyan műveleteket találjon, amelyeket megzavarhat vagy saját céljaira átveheti az irányítást, és olyan fontos személyeket találhat, akik lehetővé teszik számára, hogy többet megtudjon arról, mivé vált a Blacklight vírus miatt. Ez is segít neki többet megtudni Alex Mercerről és arról, hogy milyen kapcsolatai vannak a családja halálával. A választható küldetések lehetnek mellékküldetések vagy a fő küldetés kiterjesztései, amelyek többet mondanak el Hellernek a Blacklight vírusról.
VIDEO