A Ratchet & Clank Future: A Crack in Time ( a legtöbb PAL országban Ratchet & Clank: A Crack in Time néven ismert) egy 2009 -es platformjáték, amelyet az Insomniac Games fejlesztett ki,és a Sony Computer Entertainment adott ki PlayStation 3 -ra . Ez a Tools of Destruction és a Quest for Booty folytatása
A Crack in Time játék visszatérő és új játékmeneti mechanikát is tartalmaz a Ratchet & Clank sorozathoz. Az egyik ilyen mechanika magában foglalja a Chronosceptort: egy botot, amely megjavítja a törött tárgyakat, amikor eltalál egy törött tárgyat. Ez az eszköz Ratchet csavarkulcsként is használható az ellenségek leküzdésére. Speciális "időpárnák" használatával Clank akár egy percet is rögzíthet akcióiból, majd egy holografikus Clank visszajátssza őket, míg az igazi Clank mást csinál. Egyszerre legfeljebb négy Clank-másolat rögzíthető. Ezek a holografikus Clankok segíthetnek rejtvények megoldásában. Az olyan kütyük mellett, mint a Swingshot és a Gravity Boots a korábbi játékokból, Ratchetnek van egy pár lebegő csizmája, amivel gyorsabban mozoghat bolygók és holdak körül.
A sorozat összes korábbi játékától észrevehető eltérésként Ratchet mostantól szabadon repülhet hajójával a bolygók között egy kétdimenziós ekliptikán , különböző zónákban, kis holdakra megy, opcionális kihívásokat teljesíthet, és különleges tárgyakat kereshet, mint például a Zoni, aranycsavarok és fegyvermódosítások folyamatában. A hajó robbantói, rakétái és páncélzata további Zoni beszerzésével is fejleszthető. A játékban új fegyverek is találhatók, Constructo Weapons néven. Ezek három fő kategóriába sorolhatók; vadászpuska, bomba és pisztoly. Minden fegyver módosítható további funkciókkal, és megváltoztatható a megjelenése, hogy a fegyver egyedi legyen a játékos számára.
VIDEO