A Ratchet & Clank Future: A Crack in Time egy 2009-ben megjelent PlayStation 3-exkluzív platformer és third-person shooter videojáték, amelyet az Insomniac Games fejlesztett és a Sony Computer Entertainment adott ki. Ez a hetedik fő rész a népszerű Ratchet & Clank sorozatban, és a "Future" alcímű trilógia záró darabja.
A játék kiemelkedő vizuális stílusával és részletes grafikájával ragadja meg a játékosokat, amely a Pixar animációs filmek minőségével vetekszik, különösen a karakterek és a környezetek kidolgozottsága terén. A Ratchet & Clank sorozattól megszokott humoros párbeszédek és emlékezetes karakterek itt is jelen vannak, Captain Qwark és Dr. Nefarious visszatérése pedig garantálja a szórakozást. A játékmenet rendkívül polírozott és változatos, ötvözve a precíz platformozást az intenzív, fegyver alapú harccal. A Hoverboots bevezetése jelentősen felgyorsítja a mozgást és új lehetőségeket nyit meg a pályák bejárásában. Emellett a játék nyíltabb űrhajózási szekciókat is kínál, ahol a játékosok szabadon felfedezhetnek kisebb bolygókat és holdakat, gyűjthető tárgyakat találhatnak, és mellékküldetéseket teljesíthetnek.
Játékmenet:
A A Crack in Time játékmenetét két különálló szál alkotja: Ratchet és Clank kalandjai. Ratchet a klasszikus Ratchet & Clank formulát képviseli, ahol a játékos különféle bolygókon keresztül harcol, rengeteg csavarhúzóval (Ratchet ikonikus fegyvere) és egy folyamatosan bővülő, kreatív fegyverarzenállal. A fegyverek fejleszthetők és testreszabhatók a "Constructo" rendszeren keresztül, ami mélységet ad a harcnak. A platformer elemeket a már említett Hoverboots gazdagítja, amelyekkel gyorsan lehet közlekedni és hatalmas ugrásokat végrehajtani. Clank szekciói ehhez képest inkább puzzle-orientáltak. A "Nagy Órában" (Great Clock), egy hatalmas, időt manipuláló szerkezetben kell Clanknek időalapú fejtörőket megoldania. Ez magában foglalja az idő visszatekerését, több Clank "klón" létrehozását, akik egyidejűleg végeznek különböző feladatokat a kapcsolók aktiválásához és az akadályok leküzdéséhez. Ez a két különböző játékmenet-stílus frissen tartja a játékot, és elkerüli az ismétlődés érzését.
Történet:
A Ratchet & Clank Future: A Crack in Time közvetlenül a Quest for Booty eseményei után folytatódik, és a Ratchet & Clank "Future" trilógiájának befejezése. A történet Ratchet és Clank kettészakadásával kezdődik: Clanket a titokzatos Zoni lények elrabolják, és Dr. Nefarious fogságába kerül. Nefarious a Nagy Óra erejét akarja felhasználni, hogy manipulálja az időt és végre a saját képére formálja az univerzumot. Ratchet eközben elindul Clank felkutatására, és útján találkozik Alister Azimuth tábornokkal, egy másik lombaxszal, aki kulcsfontosságú információkkal szolgálhat Ratchet fajának eltűnésével és Clank valódi rendeltetésével kapcsolatban. A történet mélyebben foglalkozik Ratchet múltjával és a lombax faj sorsával, miközben Clank a Nagy Óra gondnokaként igyekszik megakadályozni, hogy az idő felboruljon, és szembesül saját eredetével. A narratíva tele van fordulatokkal, humorral és érzelmes pillanatokkal, amelyek méltó lezárást adnak a "Future" sagának.