A Rise of the Tomb Raider Xbox 360 változata 2015. november 13-án jelent meg Európában, és bár technikailag az előző generációs konzolra készült, a fejlesztő Crystal Dynamics és a kiadók, a Square Enix és a Microsoft Studios gondoskodtak róla, hogy a játék élménye ne szenvedjen csorbát.
A játék története Lara Croft első igazi sírrabló expedícióját követi, amely során Szibéria fagyos vidékein kutatja az örök élet titkát rejtő legendás Kitezh városát, miközben egy titkos katonai szervezet, a Trinity is a nyomában jár. A sztori nemcsak izgalmas és misztikus, hanem érzelmileg is mélyebb, hiszen Lara apja örökségét próbálja megérteni, miközben saját hitével és határaival is szembesül.
A játékmenet a túlélésre, felfedezésre és harcra épül, ahol Lara különféle nyersanyagokat gyűjt, fegyvereket fejleszt, és logikai fejtörőket old meg, miközben hatalmas, részletesen kidolgozott sírokat és titkos helyszíneket kutat át. A játékban különösen kiemelkedőek a környezeti rejtvények, a dinamikus időjárás és a változatos helyszínek, amelyek között havas hegycsúcsok, elhagyatott szovjet létesítmények és ősi sírkamrák is szerepelnek.
Érdekesség, hogy az Xbox 360 verzióban a fejlesztők ügyesen optimalizálták a játékot, így a grafikai különbségek ellenére a játékmenet és a tartalom szinte teljesen megegyezik az újabb konzolokon elérhető változatokkal. A játékban elérhetőek az úgynevezett Expedíciók is, amelyek különféle kihívásokat és újrajátszható küldetéseket kínálnak, sőt, a játékosok saját küldetéseket is létrehozhatnak, ami tovább növeli az újrajátszhatóságot.
Összességében a Rise of the Tomb Raider Xbox 360-on is egy lenyűgöző kaland, amely méltó folytatása a 2013-as rebootnak, és Lara Croft karakterét egy újabb, érettebb szintre emeli.
VIDEO