A Shadow of Rome egy 2005 -ös akció-kalandjáték , amelyet a Capcom fejlesztett és adott kiPlayStation 2 -re . A játék februárban jelent meg Európában és Észak-Amerikában, márciusban pedig Japánban.
A cselekmény Julius Caesar meggyilkolásának kitalált változata, két szereplőre összpontosítva, Agrippára , egy katonára, akinek apját Caesar meggyilkolásával vádolják , és akit a gladiátor arénában kénytelen harcolni , valamint Octavianusra , aki Agrippa apjának bizonyítására készül. ártatlanság.
A játék kedvező kritikákat kapott. Az eredetileg egy kifejezetten nyugati közönséget megcélzó franchise első részeként fogant fel, a folytatás a fejlesztés korai szakaszában volt, amikor megjelent az első játék. Azonban a gyenge eladások miatt, különösen Észak-Amerikában , Keiji Inafune executive producer úgy döntött, hogy felmondja a franchise-t, és a Shadow of Rome 2 végül Dead Rising lett .
A Shadow of Rome egy akció-kalandjáték , amelyet harmadik személy szemszögéből játszanak . A játék két harci formát tartalmaz; közelharc, amely közelharcból áll közelharc fegyverekkel , és járműharc , amely szekérverseny formájában valósul meg . A kezdetleges rejtvényfejtés mellett a lopakodó játékmenet is megtalálható .
A harc során a játékos karaktere Agrippa , aki különféle gladiátorfegyvereket használhat , például kardot , szablyát , buzogányt , lándzsát , íjat , csúzlit és csapót . Ha Agrippa elvágta az ellenség karját, felveheti és fegyverként is használhatja. A fegyverek azonban csak egy bizonyos ideig használhatók, mielőtt eltörnek. Harc közben egy mérő jelzi Agrippa fegyverének (fegyvereinek) és sisakjának (ha van ilyen) fennmaradó életerejét. Agrippa támadhat fő fegyverével, alfegyverével vagy pajzsával, vagy kétkezes fegyverrel. A játékos bezárhatja az ellenséget, hogy Agrippa megcélozza őket. Agrippa is tud fegyvert dobni ellenségeire, és öklével is harcolhat erős és lágy ütésekkel, valamint vállfogásokkal. Ha helyesen van időzítve, Agrippa fegyvereket is lophat ellenségeitől, vagy egy vállmeccs segítségével kiütheti a fegyvereiket a kezükből. A földről is tud támadni úgy, hogy homokot szór a közeledő ellenség arcába, és megtámadhatja a lecsapott ellenségeket úgy, hogy rátapos vagy leszúrja őket. [8] Ha Agrippa egy nyüzsgő ellenség mögé áll, szuplexet hajthat végre ellenük .
Harc Róma árnyékában . Agrippa épp most vágta le ellenfele mindkét karját, ezzel megszerezte a „lefegyverzett” szalót. A mérőműszer a képernyő jobb alsó sarkában található.
A harci játék egyik fontos szempontja a "SALVO-pontok". A szalvók olyan konkrét akciók vagy akciók kombinációi, amelyek izgatják a tömeget. Amikor Agrippa lövöldözős akciót hajt végre, szalvo pontokat kap, amelyek kitöltik a szalólécet. Ha Agrippa felhívja a tömeg figyelmét, amikor a bár megtelt, a közönség ritka és erős fegyvereket dob neki. Ha felhívja a figyelmüket, amikor nincs tele, normál fegyvereket, pajzsokat, élelmet dobnak, vagy gyakran semmit. Minden arénacsata végén Agrippa rangsorolást kap az adott csatában elért összes szalvo pontja alapján.
A játék Agrippa szakaszainak másik összetevője a szekérverseny. Ebben a módban Agrippának más szekerekkel kell versenyeznie, és úgy nyerhet, ha elsőként lépi át a célvonalat, vagy kiejti az összes ellenfelét, akár megöli őket, akár megsemmisítik a szekereiket. Agrippa képes korbácsolni a lovait, hogy növelje a sebességet, de ez lemeríti a lovak állóképességét. Ha üres, a lovak csak normál sebességgel tudnak futni, amíg a mérőműszer újra meg nem kezd. Agrippa úgy tudja megsemmisíteni az ellenfeleket, hogy a szekereik mellett hajt és megtámadja őket, vagy akadályokba kényszeríti a szekereiket. A hosszabb fegyverek magán a pályán találhatók, rabszolgák szállítják őket.
Octavianus lopakodó szintjein a játékosnak lopakodást kell használnia, hogy Róma különböző helyein navigáljon . Octavianus nem ölheti meg az ellenséget, csak úgy tudja kiütni őket, ha hátulról üti meg őket tárgyakkal, például vázákkal, megfojtja kötéllel vagy banánhéjat tesz eléjük. Ha ezt megtette, gyakran el kell rángatnia a testüket, hogy megbizonyosodjon arról, hogy más ellenségek ne találják meg. Az ellenség elkerülésének egyéb módjai az, ha nagy edényekbe bújnak, ruhákat lopnak, és őröknek vagy más embereknek adják ki magukat. Ezeken a szinteken van egy figyelmeztető jelző, amely akkor jelenik meg, ha Octavianust egy ellenség észleli. A mérőműszer idővel fokozatosan kiürül, ha nincs látótávolságon, és amint teljesen kiürült, az ellenség abbahagyja a keresését.
Octavianus tárgyakkal, például kövekkel és fütyüléssel is eltereli az ellenség figyelmét. Még ha Octavianus álcázott is, az ellenség gyanakodhat rá, ha bármi szokatlant tesz, például fut, ok nélkül áll egy helyben, vagy megpróbálja kinyitni a bezárt ajtókat. Az ellenségek gyakran megállítják és megkérdezik. A játékos egy sor választási lehetőséget kínál, hogy megpróbálja csillapítani az őrök gyanúját. Ha a játékos rossz választ választ, Octavianus álcája meghiúsul, és megölik.
Az Octavianus zárt szobákban is képes hallgatni a beszélgetéseket a kulcslyukon bekukucskálva. Azokon a szinteken, ahol követnie kell valakit, van egy "farokmérője". Amikor az általa követett személy eltűnik a látóköréből, a mérőműszer ürülni kezd, és amikor teljesen kimerült, akkor úgy ítélik meg, hogy elvesztette azt, akit követett, és a játéknak vége.
VIDEO