A Silent Hill: Homecoming a hatodik része a Silent Hill című túlélőhorror számítógépes játék sorozatnak, amit a Double Helix Games fejlesztett ki. A játékot 2007. július 11-én jelentette be a Konami az E3 sajtótájékoztatón, hozzájuk fűződnek a Silent Hill: Origins jogai. Eszerint Alex Shepherd, a katona hazatér a háborúból szülővárosába Stepherd's Glen-be. A települést teljes zűrzavarban találja, és az öccse eltűnéséről kap hírt. Némi keresés után rálel öccsére, aki beszél neki a Rendről és a Halott város kultuszáról, valamint a település történelméről és saját személyes múltjáról is.
A játékos Alex Stepherdet, a Különleges Erők katonáját irányítja, aki hazatér a tengeren túlról, hogy megtalálja apját, eltűnt öccsét, és az anyját, aki katatóniás állapotba zuhant. Alex felkeresi testvérét, aki elvezeti őt Silent hill-be a Shepherd's Glen-i keresés után.
Összességében a játékmenet hasonlít az eddigi részekére. A játékos felfedez különböző területeket, és különböző tárgyakat talál, amik előre viszik a cselekményt. Az ilyen tárgyak például fényképek, rajzok, amiket Alex naplója belsejébe rejt. Ezeket a játékos bármikor újra megtekintheti. A régiekkel ellentétben itt a játékos képes forgatni a karakter fejét; más felvehető tárgyak, mint lőszerek, fegyverek és életerő-italok pulzáló fényt adnak le, hogy könnyebben észrevehetőek legyenek Fejtörő feladatok is szerepet játszanak a játékban, ezek megfejtéséhez segítséget nyújt Alex naplója. A benne található tárgyakkal meg lehet oldani különböző feladatokat, mint például egy kód beírása. A párbeszédeknél a játékos különböző feleleteket választhat, amik befolyásolják a játék cselekményét.
A kutatás mellett a küzdelem is fontos eleme a játéknak, a játékosnak meg kell védenie magát más ellenséges szörnyekkel szemben. Ellentétben a régi egyszerű szereplőkkel a Homecoming-ban figyelembe veszik Alex harci képzettségét. A játékos használhat könnyű és nehéz támadásokat, és kombinálhatja is ezeket, majd különböző befejező támadásokat hajthat végre a szörny halálát eredményezve. Az ellenségek sebeket is hagynak rajtunk, ami megfelel a támadás által leírt mozdulatnak. Alex most már támadás előtt akkár célozhat is, és végrehajthat különböző manővereket. Közelharci fegyverek, és különböző puskák, sörétesek állnak rendelkezésre, amit később erősebb fegyverekkel helyettesíthetünk. A régiekkel ellentétben a játékos képes teljesen ellenőrzése alatt tartani környezetét a kamera forgatásával, de beállíthat más mozgást a kamerának.
VIDEO