A Spyro: Enter the Dragonfly egy 2002-ben megjelent platformjáték, amelyet a Check Six Studios és az Equinoxe Digital Entertainment fejlesztett, míg a kiadásért a Universal Interactive felelt. Ez volt az első Spyro-játék, amelyet nem az eredeti fejlesztő, az Insomniac Games készített, és egyben az első, amely PlayStation 2-re és GameCube-ra jelent meg.
A játék története közvetlenül a Spyro: Year of the Dragon eseményei után játszódik, amikor a fiatal sárkányok épp megkapnák saját szitakötő társukat, ám Ripto, a korábbi ellenség, megzavarja az ünnepséget, és egy elhibázott varázslattal szétszórja a szitakötőket a Sárkány Birodalmakban. Spyro feladata, hogy ezeket visszaszerezze, miközben különféle küldetéseket teljesít és végül szembenéz Ripto-val.
A játékmenet a klasszikus Spyro-elemekre épül: a játékos irányítja Spyro-t, aki képes tüzet okádni, repülni, úszni, valamint új képességeket is elsajátít, mint például a buborék-, jég- és elektromos lehelet. A játékban különféle járműveket is vezethetünk, mint például tankokat vagy UFO-kat, ami színesíti a kalandot.
Bár a játék technikai hibái és rövidsége miatt vegyes fogadtatásban részesült, pozitívumként említhető a változatos képességek, a színes világok, valamint a klassikus platformelemek jelenléte, amelyek a sorozat rajongói számára ismerősek és kedveltek lehetnek.
VIDEO