A Tekken 6, mely 2009-ben jelent meg Xbox 360 konzolra (valamint PlayStation 3-ra és PSP-re), a Namco Bandai Games (ma már Bandai Namco Entertainment) fejlesztésében és kiadásában látott napvilágot. A széria ezen része hű maradt a gyökereihez, miközben számos újdonságot is bevezetett, ezzel gazdagítva a játékélményt.
Játékmenet és újdonságok
A Tekken 6 az eddigiekhez hasonlóan egy 3D verekedős játék, amelyben a játékosok egyedi karakterek széles skálájából választhatnak, mindegyikük saját harcstílussal és speciális mozdulatokkal rendelkezik. Az irányítás továbbra is precíz és intuitív, lehetővé téve a kezdők számára is a gyors belemerülést, miközben a mélység megmarad a tapasztalt játékosok számára.
Az egyik legfontosabb újdonság a "Rage" rendszert bevezetése volt, amely lehetővé teszi, hogy a karakterek extra sebzést okozzanak, amikor az életerejük alacsony. Ez egy dinamikus elemet vitt a mérkőzésekbe, gyakran fordítva meg a látszólag eldöntött csatákat. Ezen kívül megjelent a "Bound" rendszer is, amellyel a földre taszított ellenfeleket fel lehet pattintani, ezzel pedig hosszabb és látványosabb kombókat lehet összeállítani. Ez a két mechanika jelentősen befolyásolta a játékmenetet, még taktikusabbá téve a küzdelmeket.
A hagyományos arcade mód mellett a játék tartalmazott egy Scenario Campaign módot is, amely egy beat 'em up stílusú kalandot kínált. Ebben a módban a játékosok a Tekken univerzum különböző helyszínein harcolhattak ellenfelek hordáival, gyűjtögethettek tárgyakat és fejleszthették karakterüket. Bár ez a mód vegyes fogadtatásra talált, egyértelműen újszerű próbálkozás volt a sorozatban, és lehetőséget adott a játékosoknak, hogy más szemszögből is megtapasztalják a Tekken világát.
Történet
A Tekken 6 története a King of Iron Fist Tournament 6 eseményei körül forog, melyet Jin Kazama indított el a Mishima Zaibatsu élén. Jin agresszív és látszólag kegyetlen lépései világháborút robbantanak ki, ami újabb konfliktusokat és szövetségeket eredményez a szereplők között. A történet mélyebben belemegy Jin és Kazuya Mishima, valamint a Tekken univerzum többi ikonikus szereplőjének kapcsolatába és motivációiba, miközben feltárja az ősi Gonryu démonhoz fűződő rejtélyeket. A sztori drámai fordulatokat és izgalmas összecsapásokat tartogat, fenntartva a játékos érdeklődését.
A Tekken 6 az Xbox 360 erejét is kihasználta, látványos grafikával és részletesen kidolgozott karaktermodellekkel. A környezetek is dinamikusabbá váltak, egyes pályák pedig interaktív elemeket is tartalmaztak, például falak, amelyek átszakíthatók voltak, vagy padlók, amelyek áttörhetők voltak, ezzel új taktikai lehetőségeket biztosítva.
A játék emellett nagyszámú karaktert vonultatott fel, beleértve az új szereplőket is, mint például Bob és Lars Alexandersson, akik hamar a rajongók kedvenceivé váltak. A karakter testreszabási lehetőségek is jelentősen bővültek, így a játékosok egyedivé tehették harcosaikat ruházati elemek és kiegészítők széles választékával.
Összességében a Tekken 6 egy kiemelkedő verekedős játék volt a maga idejében, amely a jól bevált formulát fejlesztette tovább innovatív mechanikákkal és egy izgalmas történettel. Hosszú órákig tartó szórakozást kínált mind az egyjátékos, mind a többjátékos módokban, méltán vált a sorozat egyik népszerű darabjává.