A The Legend of Spyro: The Eternal Night egy akció-kaland videojáték, amely a népszerű Spyro the Dragon sorozat részeként, a The Legend of Spyro trilógia második fejezeteként jelent meg PlayStation 2 konzolra. A játék fejlesztéséért a Krome Studios felelt, míg a kiadást a Sierra Entertainment végezte.
Játékmenet: A The Eternal Night játékmenete nagyrészt az elődjéhez, az "A New Beginning"-hez hasonlóan épül fel, hangsúlyt fektetve a harcra és a platformer elemekre. Spyro lineáris pályákon halad előre, legyőzve az útjába kerülő ellenségeket, és minden szint végén egy főellenség vár rá. A harcrendszer Spyro különböző sárkánytámadásaira épül, beleértve a távolsági elemi lehelet támadásokat (tűz, jég, elektromosság és föld), valamint a közelharci kombókat. Újdonságként bevezetésre került a "Sárkány Idő" (Dragon Time) képesség, amely lehetővé teszi Spyro számára, hogy lelassítsa az időt maga körül, ezzel taktikai előnyt szerezve a harcokban vagy a nehezebb platformer szakaszokon. Ez a képesség kulcsfontosságú a puzzle-k megoldásában és bizonyos ellenfelek legyőzésében. A játék során Spyro a Krónikással való álombeli találkozások révén nyeri vissza és fejleszti képességeit, amelyek az előző részben elvesztek. Emellett a "Düh" (Fury) támadások is visszatértek, melyek hatalmas elementális robbanások formájában szabadíthatók el, miután a megfelelő lila drágaköveket összegyűjtötte Spyro.
Történet: A The Eternal Night közvetlenül ott folytatja a történetet, ahol az "A New Beginning" abbamaradt. Spyro és Cynder kapcsolata továbbra is központi eleme a narratívának. A játék azzal kezdődik, hogy Spyro Cyndert követi a Sárkány Templomból a dzsungelen keresztül, mert Cynder el akarja hagyni a templomot, nehogy ismét kárt okozzon Spyronak a Sötét Mester befolyása alatt. A fő konfliktust egy új gonosztevő, Gaul, a Majomkirály jelenti, aki a Sötét Mester feltámasztására törekszik a "Sötét Éjszakán". Spyro látomásokon keresztül igyekszik megérteni a célját és megmenteni a világot a közelgő apokalipszistől. Az utazása során számos akadállyal és ellenséggel kell szembenéznie, beleértve a kalózokat is, akik foglyul ejtik. A történet mélyebben belemerül a Spyro sorsával és a Sötét Mesterrel való kapcsolatával kapcsolatos próféciákba.
A játékot általában dicsérték a továbbfejlesztett harcrendszerért, amely több kombót és elemi támadást kínál, mint elődje. A "Sárkány Idő" képesség érdekes taktikai mélységet ad a játékmenetnek, és a vizuális effektek, különösen a "Düh" támadások látványosak voltak a PlayStation 2-n. A történetvezetés és a hangulat is komolyabb, sötétebb tónusúvá vált, ami vonzó lehetett a felnőtt közönség számára is. Sparx humoros megjegyzései továbbra is jelen vannak, ami könnyedséget visz a komorabb hangvételbe.
VIDEO