A The Lord of the Rings: Conquest egy 2009-es akciójáték, amelyet a Pandemic Studios fejlesztett és az Electronic Arts adott ki . A Gyűrűk Ura filmtrilógiából származik, és számos játékmechanizmust kölcsönzött a Pandemic Star Wars: Battlefront játékaiból. A játék lehetővé teszi a játékos számára, hogy a jó és a gonosz erőiként is játsszon, de a Gyűrűk Ura: A Középföldéért harccal ellentétben az utóbbi lehetőség arra épül, hogy Szauron megakadályozza az Egy Gyűrű elpusztulását, és visszaszerezze azt. elvesztett erejét.
A játék fejlesztésében a Weta Digital segítette a Pandemic-ot . Sok digitális modelljüket biztosították, köztük a bukott állatokat is . A Pandemic olyan elemeket is felhasznált, amelyeket a filmekből vágtak ki, és JRR Tolkien eredeti fantasy sorozatából merítettek ihletet , például egy pályát, amely lazán a Balin Moria meghódítására épül , ahol Gimli megpróbálja visszavenni a törpe várost az orkoktól . . Néhány inspiráció kevésbé volt közvetlen: Rohan és Gondor seregei úgy döntenek, hogy nem támadják meg Minas Morgulta regényben, de egy szint a játékban azon alapul, hogy mi történhetett volna, ha megtörtént volna. A játék Howard Shore zenéjét használja a filmekhez hangsávként. A Gyűrűk Ura: Conquest vegyes kritikákat kapott, a kritikák a harcra, a grafikára, a hangszínészetre, az egyensúlyproblémákra , a mesterséges intelligenciára , a hibákra és a többjátékos játékra összpontosultak.
A játékos Rohan, Gondor, Rivendell, Harad, Mordor vagy Isengard katonája szerepét tölti be, attól függően, hogy melyik kampányt vagy oldalt választja. A játék általában objektív alapú, megköveteli a játékostól, hogy győzzen le bizonyos számú ellenséget, vagy tartson egy pozíciót, amíg az időzítő le nem telik. Ha egy katona meghal, a játék a halál pontjától folytatódik, és a halál nincs hatással a történetre vagy a játék menetére. A játékosoknak azonban van bizonyos számú életük, és meg kell ismételni a teljes pályát, ha az életük elfogy.
VIDEO