A Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter első része egy taktikai FPS játék, amelyet PC-re a svéd GRIN fejlesztőcsapat készített, míg a kiadásért az Ubisoft felelt. A játék 2006-ban jelent meg, és különösen a PC-s változatot úgy tervezték, hogy hű maradjon az eredeti Ghost Recon szellemiségéhez, így első személyű nézetet alkalmaz, és nagy hangsúlyt fektet a csapatirányításra és a taktikai megközelítésre.
A játék története 2013-ban játszódik, amikor Mexikóvárosban egy katonai puccs fenyegeti az Észak-Amerikai Biztonsági Egyezmény aláírását, és a játékos, mint Scott Mitchell kapitány, a Ghost egység vezetője, kapja a feladatot, hogy megmentse az amerikai elnököt és visszaszerezze a Guardrail IX nevű titkos eszközt. A történet során a játékos különféle küldetéseken vesz részt, mint például túszmentés, légvédelmi állások megsemmisítése vagy stratégiai pontok elfoglalása, miközben egyre mélyebbre hatol a konfliktusba.
A játékmenet egyik legkiemelkedőbb eleme a Cross-Com rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a játékos vizuálisan és stratégiailag irányítsa csapattársait, drónokat és más támogatói egységeket, miközben valós idejű információkat kap a harctérről. A PC-s verzió különösen nagy pályákat kínál, ahol az ellenséges mesterséges intelligencia gyakran alkalmaz rajtaütéseket, így a játékosnak alaposan meg kell terveznie a támadási útvonalakat és csapattaktikákat.
A játék pozitívumai közé tartozik a realisztikus grafika, a részletes fegyvermodifikációs lehetőségek (például hangtompító, gránátvető vagy optikai célzó), valamint az, hogy minden csapattag külön felszerelhető, figyelembe véve a súlyhatárokat, amelyek befolyásolják a fáradtságot és mozgékonyságot. A többjátékos mód lehetőséget ad akár 32 játékos részvételére, valamint kooperatív kampányra is, ami tovább növeli az újrajátszhatóságot és a közösségi élményt.
VIDEO