A Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (GRAW 2) egy taktikai lövöldözős videójáték, amelyet a Ubisoft adott ki, a PC-s verzió fejlesztéséért pedig a Grin stúdió felelt. A játék 2007. július 13-án jelent meg Európában PC-re.
A GRAW 2 PC-s verziója a megjelenésekor rendkívül impresszív grafikával büszkélkedhetett, különösen a fényeffektek és a részletes környezet terén, amely hozzájárult a háborús zónák hiteles ábrázolásához. A játék a taktikai mélység és az akció közötti egyensúlyt találta meg, lehetővé téve a játékosoknak, hogy stratégiai döntéseket hozzanak, miközben részt vesznek intenzív tűzharcokban. Az MI (mesterséges intelligencia) jelentős javuláson ment keresztül az előző részhez képest, az ellenségek okosabban flankeltek és kihasználták a terep adottságait, míg a csapattársak MI-je is pontosabb és részletesebb parancsokat tudott fogadni. Különösen kiemelendő volt a Cross-Com 2.0 rendszer, amely valós időben biztosított vizuális információkat a csapattagok nézőpontjából, ezzel fokozva a taktikai irányítás élményét és mélységét. Ezen felül a játék hangzása is kiemelkedő volt, a fegyverek hangja, a környezeti zajok és a zene mind hozzájárultak az atmoszférához.
Játékmenet:
A játékmenet alapvetően egy taktikai lövöldözős élményt kínál, ahol a játékos Scott Mitchell századost, az elit "Szellemek" egység vezetőjét irányítja. A játék harmadik személyű nézetből játszható, bár célzáskor átválthatunk belső nézetre. A legfontosabb eleme a squad alapú taktika, ahol a játékosnak folyamatosan irányítania kell a három fős csapatát: parancsokat adhat nekik fedezékbe vonulásra, célpontok eliminálására, vagy akár egy adott terület megfigyelésére. A Cross-Com 2.0 rendszer kulcsfontosságú ebben, lehetővé téve a játékos számára, hogy egy kis kijelzőn keresztül lássa, amit a csapattársai látnak, vagy akár teljes képernyőre nagyítsa ezt a nézetet a pontosabb taktikai döntésekhez. Az új képességek közé tartozott a csapattársak gyógyítása egy új Medic osztag bevezetésével, a légi csapások hívása vadászgépekkel, valamint a lőszert és fedezéket biztosító, pilóta nélküli MULE jármű irányítása. A játék sokféle környezetben zajlik, hegyvidéki terepektől a sivatagokon át az amerikai határvárosokig, mint például El Paso, Texas, és mindegyik egyedi taktikai kihívásokat tartogat.
Történet:
A Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 története közvetlenül az előző rész eseményei után, 2014-ben veszi fel a fonalat, Mexikó és az Egyesült Államok határánál. A konfliktus egy mexikói lázadó csoport, a mexikói lojalista erők és az amerikai hadsereg között eszkalálódik, teljes polgárháborúba sodorva Mexikót. Scott Mitchell százados és a Szellemek feladata, hogy megakadályozzák a konfliktus átterjedését az Egyesült Államok területére, különösen, amikor a lázadók tömegpusztító fegyverekhez jutnak. A történet egy 72 órás időkeretben játszódik, ahol a Szellemeknek mindkét oldalon – a mexikói és az amerikai határon is – harcolniuk kell, hogy semlegesítsék az egyre növekvő fenyegetést. A cselekmény feszült és akciódús, folyamatosan új kihívásokat és fordulatokat tartogatva, miközben az Egyesült Államok biztonsága a Szellemek kezében nyugszik.