A Tomb Raider: The Angel of Darkness egy 2003 -as akció-kalandjáték, amelyet a Core Design fejlesztett, és az Eidos Interactive adott ki PlayStation 2 -re és Microsoft Windowsra . Egy Mac OS X portot a Beenox fejlesztett ki, és az Aspyr adott ki ugyanabban az évben. A Tomb Raider: The Last Revelation és a Tomb Raider Chronicles közvetlen folytatásaként atörténet Lara Croftot követi.miközben megpróbálja tisztázni magát egykori mentora, Werner Von Croy meggyilkolásának gyanúja alól, miközben egy feketemágia-kultusz tevékenységét vizsgálja. A játékmenet a sorozat hagyományait követi, Lara platformkörnyezetekben navigál, miközben lopakodó és karakternövekedési elemeket is tartalmaz.
A Tomb Raider: The Angel of Darkness a korábbi Tomb Raider játékokhoz hasonlóan egy harmadik személyű akció-kaland kirakós játék. A játékosok irányítják a sorozat főszereplőjét , Lara Croftot a játék nagy részében. Lara alapvető mozdulatainak többsége átkerült az előző részből, mint például a séta, ugrás, mászás, úszás, kúszás, hintázás a kötélen és a szokásos fegyverkezés. Új mozdulatai közé tartozik egy kis ugrás, sereghajtó, kézi küzdelem és egy "szuperugrás", amelyet futás közben is végrehajthat. Lara emellett képes ellenségeihez lopakodni, lopakodó támadásokat végrehajtani, a falakhoz lapítani magát, és bepillanthat a sarkokba. Lara sprint képessége, amely a sorozat három korábbi bejegyzésében is jelen volt, csak akkor érhető el, ha a játékos kinyit egy gázálarcokat tartalmazó szekrényt a „Galleries Under Siege” szinten. Fegyverarzenálja is módosult a korábbi játékokhoz képest, új fegyverekkel, mint például a K2 Impactor kábítópisztollyal és a fegyverek továbbfejlesztett verzióival, mint a shotgun.
VIDEO