A Way of the Samurai 3 egy különleges atmoszférájú akció-szerepjáték, amelyet az Acquire fejlesztett, és Xbox 360-ra 2009. február 26-án jelent meg Japánban, majd októberben Észak-Amerikában, illetve 2010 márciusában Európában, a kiadást pedig többek között a Spike és a Rising Star Games végezte.
A játék története a japán Sengoku-korszakban játszódik, egy fiktív vidéken, Amana földjén, ahol három frakció – a hataloméhes Fujimori klán, a lázadó Ouka klán és a békés Takatane falusiak – között dúl a konfliktus, és a játékos egy mestertelen szamurájként szabadon dönthet, kinek az oldalára áll, vagy akár saját útját is járhatja.
A játékmenet egyik legnagyobb erőssége a nem-lineáris történetvezetés, amely több mint húsz különböző befejezést kínál, és lehetővé teszi, hogy a játékos döntései valóban befolyásolják a világ alakulását, miközben a megszerzett tárgyak, képességek és fegyverek újrajátszáskor is megmaradnak, ezzel ösztönözve a többszöri végigjátszást.
A harcrendszer a kardpárbajokra épül, több mint száz különféle fegyverrel, köztük vicces darabokkal is, mint például a tonhal vagy a seprű, és a játékos akár saját katana összeállítására is képes, különböző alkatrészekből, amit egy kovácsnál fejleszthet tovább, így a testreszabhatóság szinte végtelen.
Érdekesség, hogy a játékban a párbeszédek közben is elő lehet rántani a kardot, ami teljesen új szintre emeli a döntések súlyát, és a partner-rendszer révén különféle NPC-k csatlakozhatnak hozzánk, köztük egy macskalány is, akit „Nya-Nya”-nak hívnak – ez a japán játékok sajátos humorát tükrözi.
VIDEO