Dinoszauruszok, Sárkányok, Jurassic World

Ebben a kategóriában dinoszaurusz és sárkány figurákat, valamint a Jurassic Park és a Jurassic World filmek alapján készült dinoszauruszokat találhatod. Olyan népszerű dínókat, mint az Indominus Rex vagy az Indoraptor.

Nézet:
Sorrend:

A Jurassic Park 1993-ban kiadott nagyszabású kalandfilm, melynek középpontjában az újra feltámasztott dinoszauruszok álltak. Ezzel elindult egy dínó mánia lavina a világban. A Jurassic World filmek a Jurassic Park folytatásaiként jelentek meg, az első rész 2015-ben látott napvilágot és újra elindított a dinoszauruszok iránti érdelődést és rajongást. 

A dinoszauruszok a gerinchúrosok kládjába tartozó ősállatok egy vegyes csoportját jelenti. Változatos méretű (csirke nagyságútól a 30 méteresig terjedő), szárazföldi állatok voltak, melyek 165 millió éven át uralták az egyes ökoszisztémákat. A triász időszakban, mintegy 230 millió éve jelentek meg, és a kréta időszak végén, körülbelül 65,5 millió éve (a kréta–tercier kihalási esemény során) pusztultak ki. A Földön található kövületek összessége (a fosszilis rekord) azt jelzi, hogy a madarak a jura időszak során a theropoda dinoszauruszokból fejlődtek ki. E madarak egy része, köztük a modern madarak ősei túlélték a kréta–tercier eseményt. Emiatt a modern osztályozási rendszerek ezeket az állatokat is a dinoszauruszok egy fajtájának, egyetlen, máig fennmaradt csoportjának tekintik.

A sárkányok a fantasy világ uralkodó őshüllői. A sárkány mitikus lény, jellemzően nagy és hatalmas hüllő, mágikus vagy spirituális tulajdonságokkal.

A fantasy műfaj terjedésének hála a sárkányok nagyon népszerűek manapság (többen a fantasy szimbólumának tekintik őket). Már a műfajt meghatározó J. R. R. Tolkien „A hobbit” regényében is megjelenik. Megtalálhatjuk őket a szerepjáték szempontjából meghatározó Dragonlance (Sárkánydárda) regényekben. Lehetnek kiemelkedően jóságos, vagy kegyetlenül gonosz lények is (angyali-ördögi kettősség). Többnyire epikus mellék- vagy főszereplők minden esetben, akik a történetet túlvilági szinten képesek befolyásolni. Alakváltóként a humán szereplők érzelmi szálaiba is gyakran belefolynak. Szerepjátékokban, mint a klasszikus asztali Dungeons and Dragons és az erre a szabályrendszerre épülő számítógépes játékban.